Mindjárt itt a nyári szünet előtti utolsó futam. A FIA túraautó-világbajnokságon az elkövetkező alig több mint három hétben egymást érik a versenyek: a csapatok és pilótáik először a Slovakia Ringen, majd a Paul Ricard, ill. a Vila Real-i (Portugália) versenypályán mérik össze erejüket. A teljes bajnokság egynegyedét kitevő hat futam alatt a verseny több irányt is vehet.
Jelenleg a matematikai előny José María Lópeznél van. Az argentin versenyző a világbajnokság első 5 hétvégéjén három pole pozíciót és négy győzelmet szerzett. Noha a moszkvai forduló nem sikerült olyan fényesen, Pechito még mindig 35 ponttal vezet, és Szlovákiában folytatni szeretné a győztes menetelést.
„Különleges hétvégére készülök, hiszen a Slovakia Ring az egyik kedvenc pályám – mondja a címvédő. – Az aszfalt tökéletesen sima, és kimondottan szeretem az egymás után sorjázó, közepes, ill. nagy sebességű kanyarokat. A második kanyar, amit tökéletes kontrol esetén teljes sebességgel is be lehet venni, az évad egyik legizgalmasabb pontjának ígérkezik. Tavaly a pole pozícióból indultam, de a szakadó eső miatt nem igazán tudtam kihasználni. A nézők és a versenyzők miatt is remélem, hogy az idén kegyesebb lesz az időjárás. Alig várom, hogy megvédhessem a vezető helyemet és újabb pontokat szerezzek a Citroënnek.”
Lópezhez hasonlóan a 2015-ös bajnokságon Yvan Mullernek is volt egy olyan futama, ahol nem tudott pontot szerezni. Miután Oroszországban 16 ponttal sikerült csökkentenie csapattársa előnyét, a négyszeres világbajnok most további pontok lefaragására készül: „A Hungaroring óta úgy érzem, hogy a befektetett munka kezdi meghozni a gyümölcsét. Sok apró részleten változtattam a felkészülés, a beállítások és a vezetés terén. Ezek együttes eredményeként mind az időmérőkön, mind a futamokban jobb lett a teljesítményem. Hosszú még az évad, a felénél sem tartunk, minden esélyt ki akarok használni. A Slovakia Ring sokban hasonlít a Hungaroringre és a Moscow Raceway-re, ezen a két pályán pedig elememben voltam. Egyszóval bizakodó vagyok.”
Az idény kezdetétől második helyen álló Sébastien Loeb Oroszországban kénytelen volt átadni a helyét Mullernek. Az előző hétvége után, ahol már az időmérő futamokban megpecsételődött a sorsa, a tapasztalt versenyző most mindent bele akar adni: „Újra neki kell lendülnöm, remélve, hogy ezúttal több sikerem lesz. Moszkvában a szabadedzéseken valahogy nem volt teljes az összhang az autóval, és ezért az időmérő futamokban súlyosan meg is fizettem. Szlovákiában szerintem jobb lesz a helyzet, már csak azért is, mert a pálya jobban fekszik a mi C-Elysée-inknek. Miután kijátszottam a dzsókereimet, minél több pontot kell szereznem, hogy a csapattársaim ne maradjanak magukra az élen.”
Az idei szezonban eddig egy dobogós hellyel büszkélkedő Ma Qing Hua is folytatja a biztos előretörést és a tapasztalatgyűjtést. A csapat legfiatalabb versenyzője a moszkvai fordulón komoly kitartásról tett tanúbizonyságot, és remekül állta a bolytársak részéről rá nehezedő nyomást.
„Pechitónak, Sebnek és Yvannak sikerült már futamot nyernie az idén, szeretnék én is a nyomukba lépni és megnyitni a győzelmek sorát – mondja a kínai versenyző. – Ezzel közelebb kerülnék Tiago Monteiróhoz és nagyobb eséllyel tudnám megszerezni tőle a világbajnoki negyedik helyet. A Slovakia Ringről még nincs tapasztalatom, de tavaly én is ott voltam a csapattal, és vezetés szempontjából nagyon izgalmasnak találom a pályát. A pozitív moszkvai hétvégére alapozva stabil teljesítményt kívánok nyújtani.”
A Moscow Raceway-en szorosabbá vált verseny miatt sokat igazítottak a kompenzációs súlyokon. A Citroënekhez hasonlóan a Hondák is 60 kg ballasztsúllyal vágnak neki a versenynek, míg a Chevrolet RM-ek 50 kilót kaptak. Egyedül a Ladáknak nem kell kompenzációs súllyal számolniuk.
A HÉTVÉGE PROGRAMJA
A találkozó péntek 13h10-kor egy félórás szabadedzéssel veszi kezdetét. A szombati két edzés időpontja: 9h35 és 15h00. Az időmérő futamok 15h00-kor kezdődnek. A FIA túraautó-világbajnokság (WTCC) gazdag versenyprogramjának 11. és 12. futamára pedig vasárnap 12h45-kor, ill. 15h00-kor kerül majd sor. Mindkét futam 11 körös (65,142 km).