José María López WTCC-pályafutása 14. győzelmét aratta, a második helyen Yvan Muller végzett.
A világbajnokság egyéni pontversenyének élén továbbra is López, Loeb és Muller áll, a csapat pedig növelni tudta előnyét a konstruktőri rangsorban.
A rapszodikus szombati időjárás után a verseny előtti pillanatokban is tréfálkozni látszott az ég a Hungaroring fölött: néhány cseppnyi esőtől picit nedves is lett az aszfalt, de végül minden pilóta fent hagyta a slick gumikat, általában véve száraznak minősítve a pályát.
Az első futamon José María López a második sorból rajtolva szemfüles módon nemcsak Hugo Valente mellett tudott elmenni, de az első kanyar bejáratánál már a pole-ból startoló Yvan Muller is mögé került! Loeb és Ma Qing Hua kissé összeütköztek a rajt utáni tömegjelenetben, az apró incidens nyertese pedig a nevető harmadik, Valente lett. Loeb horpadt lökhárítóval és ezáltal rosszabb aerodinamikával végül a hatodik helyre került a mezőnyben, Ma és Monteiro mögött. López előnye körről körre növekedett Mullerhez képest, az argentin világbajnok szépen haladt a szezon harmadik győzelme felé. A kevés előzési lehetőségéről közismert pályán a sorrend nem is változott a futam végéig: a két első Citroënt Ma a negyedik, Loeb pedig a hatodik helyen követte.
A második futamon Ma Qing Hua indult a legjobb pozícióból, a rajttól mégis Loeb tudott a leggyorsabban eljönni. Az első kanyarban Rob Huff megpördült, a többiek megpróbálták kikerülni, eközben Muller és Ma autója enyhén összeért. López a külső ívet választotta, ami nem bizonyult a legjobb döntésnek, így csak Loeb mögött tudott beállni a mezőnybe. Az első kanyar után kialakult sorrend ebben a futamban sem változott a végéig: Michelisz, Coronel, Chilton, Monteiro, Loeb, López, Muller és Valente végzett az első nyolc helyen, utánuk Ma a 9. helyre futott be. Noha a szezon során először nem állhatott Citroën-pilóta a dobogón, a csapat mérlege az egyéni és a csapatversenyben is pozitív.