A világ egyik legmagasabb autóversenyzője nem csak azzal magyarázta távozását, hogy a Proteam nem tudta kényelmesebbé tenni számára a Honda Civicet, de nehezményezte azt is, hogy a gárda autója nem éri el a gyári Hondások, de még a Zengő Motorsport által felkészített járgányok teljesítményét sem. Borkovic problémáiról korábbi cikkeinkben részletesebben is beszámoltunk (itt és itt), pénteken aztán kiderült, hogy a szerb ott lesz ugyan a Hungaroringen, de már az ETCC mezőnyében.
Szombaton azonban újabb fordulatot vett az ügye: a TouringCarTimes értesülései szerint Borkovic szerződést fog szegni azzal, ha nem tér vissza a Proteamhez, és nem versenyez a Hondával a WTCC-ben. A csapat ügyvédje, Marco Baroncini egy közleményt adott ki a gárda álláspontjáról, ami igencsak nehéz helyzetbe hozta a nehéz időszakot átélő pilótát.
„A szerződésünk Dusan Borkovic úrral jelenleg is érvényben van, ugyanúgy, mint bármely más kontraktus. Semmilyen rendszerben nem engedélyezett, hogy egyik, vagy másik fél egyoldalúan felbontsa azt, így nálunk sem. Ezért Borkovic úrnak részt kell vennie a Proteam autójával a május 1. és 3. közötti FIA Túraautó-világbajnoki futamon Budapesten, a Hungaroringen” – szólt a verseny előtt kevesebb, mint egy héttel kiadott közlemény szövege.