A félórás edzés elején az FP1-hez hasonlóan most is Gabriele Tarquini diktálta a tempót, ám a gyári Honda olasz pilótája nem sokáig örülhetett az 1. helynek – hat perc elteltével Lopez váltotta őt ebben a pozícióban, aki 1:43.759-es idejével tüstént túlszárnyalta saját korábbi legjobbját is.
Az edzés felénél is a gyári Citroen vb-címvédője vezetett, ám mögötte rögtön Tiago Monteiro következett a Hondával, míg a 3. helyen jegyzett Ma Csing-Hua Citroenjére Tarquini tapadt hasonlóan kis különbséggel. Úgy tűnt tehát, hogy a Hondák úgy-ahogy tartani tudják a különbséget a Citroenekkel, még ha a két gyártó közötti erősorrend továbbra sem lehet kérdés.
Ez az állapot sem tartott sokáig, hamarosan ugyanis beindult a Citroen-armada, és rövid időn belül előbb Yvan Muller, majd Sebastien Loeb villantott egy abszolút leggyorsabb köridőt. Öt perccel az edzés vége előtt még mindig a kilencszeres rali-világbajnok vezetett, 55 ezreddel megelőzve Mullert, és további 58-cal Lopezt.
Két perc volt hátra a tréning tervezett félórás idejéből, amikor pillanatok leforgása alatt előbb Lopez az élre ugrott egy 1:43.540-es idővel, majd szinte azon nyomban előkerült a piros zászló is. Rob Huff mérte el a Ladával az egyik féktávot, egyenesen belecsúszva a gumifalba, ahonnan vissza tudott ugyan tolatni a pályára, de utána nem sokkal elhagyta motorháztetejét, ezért látták jobbnak a versenyfelügyelők piros zászlóval azonnal véget vetni az edzésnek.
Az élen így megint négy Citroen végzett, legjobb hondásként Monteiro 6,5 tizedet kapott Lopeztől. Michelisz Norbert másfél tizeddel elmaradt reggeli edzésen futott saját legjobbjától, és ezúttal a 12. helyen zárt. Időmérő edzés ma magyar idő szerint 13:30-tól.
A második szabadedzés végeredménye: