A legendás makaói pálya 10 éven keresztül szolgált a túraautó-világbajnokság szezonzáró eseményeként, idén azonban egy éjszakai katari versenyre cserélték le. Ezt a futamot az európai nézők is délután tekinthetik meg, míg ha a makaói zárást akarták látni – ahol sokszor bajnoki címek dőltek el – hajnalban kellett kelniük, különösen, mivel a számos kategóriát felvonultató versenyhétvége központi eseménye a Formula-3-as nagydíj, így a túraautó-futamokat még helyi idő szerint is korán tartották.
„Lehetőségünk van, hogy éjszakai versenyünk legyen, egyedülálló a bajnokság számára, és sokkal jobb tévésávot ad az utolsó fordulónak” – mondta a promóter Francois Ribeiro az Autosport lapnak. „Makaóban 11 órás helyet kaptunk vasárnap, ami 5 óra az Egyesült Királyságban. Ki néz hajnali 5-kor tévét? Ki? Nem sokan. Most egy esti sávban zárul le a bajnokság Ázsiában, ami kora délután Európában, és reggel Dél-Amerikában. Ez sokkal jobb.”
Makaót távolsága és balesetveszélyes utcai volta is drágává tette – nem is beszélve arról, mennyi időt kellett várni, amíg a csapatokhoz visszaértek autóik, és megkezdhették a felkészülést a következő szezonra. „Ha nagy balesetet szenvedsz Makaóban, ez pedig olyan hely, ahol a nagy balesetek valószínűbbek, arra nagyon nehéz biztosítást kötni. Emiatt a privátok mindig aggódtak. Egy nagyobb baleset után akár egymillió eurós számlád is lehet, ami nehéz helyzetbe sodorhatja a kisebb csapatokat a tél során.”
„Ha a tengeri szállításra egy eurót költesz, ugyanaz a táv levegőben három-négyszer annyiba kerül. A csapatok sokkal előbb kapják vissza felszereléseiket. Két vagy három hetet nyerünk, így több idejük lesz a kocsijaikon dolgozni a tél folyamán, tesztelni és fejleszteni. Ez a csapatok kérése volt, hogy több idejük legyen a télen. Repülővel visszük az autókat idén Argentínába, az utolsó pillanatban, mivel a csapatok mindenáron több időt akartak tesztre és fejlesztésre, és hogy homologizálják az új alkatrészeket.”