A Zengő Motorsport pilótája négy dobogót szerezve a negyedik helyen zárt a bajnoki összetettben, megelőzve mindkét gyári Hondát, így ő lett a legjobb domináns Citroen három pilótája mögött. Győzelmet ugyan nem szerzett, de mivel minden futamán pontot szerzett, amelyen elindult, annak ellenére is elégedett volt, hogy kevésbé zárt látványos évet, mint mondjuk 2012-ben.
„Remélhetőleg utólag azt fogom majd mondani, hogy nem volt olyan jó év, mint a 2015-ös vagy a 2016-os, de mégis egy nagyon fontos állomás volt ez a végcélig vezető úton” - mondta a Kossuth Rádiónak adott interjúban. „Ugyan nem nyertem futamot és év végi serleget, de első alkalommal fordult elő, hogy én végeztem legjobbként egy adott márkán belül, ami kimondva-kimondatlanul mindig cél a szezon előtt.”
Az argentin hétvégére a Zengő csapat idei mélypontjaként is tekinthetnénk, hiszen a csapat rajtuk kívülálló okokból csak több mint négy nap utazást követően érkezett meg Dél-Amerikába, így a pénteki felkészülésről lecsúsztak. Michelisz szerint azonban bizonyos szempontból ez volt számára az év csúcspontja, amelyen rengeteg tapasztalatot szerzett.
„Amikor már tudtuk, hogy nem fogunk időben kiérni Argentínába, fel kellett dolgoznunk azt a helyzetet, hogy ki kell hagynunk a pénteki szabadedzést. Persze ez először egyfajta feszültséget eredményezett, de amikor megértettük, hogy semmit nem tudunk tenni, egy különös megnyugvás lett rajtunk úrrá. Mivel már a hétvége előtt tudtam, hogy hátrányos helyzetből indulunk, így képes voltam kicsit lazábban hozzáállni a dolgokhoz. És mivel nem görcsöltem azon, hogy hogyan állítjuk be az autót vagy a gyári Hondákhoz képest hol állunk majd, így azzal tudtam foglalkozni, hogy az autóból mindent kihozzak. Akkor jöttem rá arra, hogy talán nem is mindig az autóban kell keresni a problémát, hanem elég lehet egy kicsit visszavenni versenyzőként” - magyarázta Michelisz, akit idén már nem először választottak az év magyar autóversenyzőjének, de legnagyobb elismerésként mégis arra tekint, hogy az Autosport magazin év végi értékelésében a harmadik helyre sorolta őt a WTCC idei mezőnyében.
A magyar versenyző jövőjét továbbra is homály fedi, s bár helye biztos a mezőnyben, azt még nem tudni, hogy a Zengő Motorsportnál marad vagy a Honda gyári csapatánál köt ki, amit az egyre szorosabb kapcsolat és egyre több tesztlehetőség miatt sejteni lehet. Eddig mindenesetre ő is érezte, hogy privát csapat lévén olykor hátrányos helyzetben van a gyári alakulattal szemben.
„Köztudott, hogy egy márkán belül mindig a gyári alakulat élvezi a legnagyobb anyagi támogatást, és ők rendelkeznek a legnagyobb erőforrásokkal is. Amikor pedig előfordul olyan, hogy nem ők a leggyorsabbak, az kellemetlen helyzetbe hozza őket. Nem azért, mert ne lennének sportemberek, hanem mert onnantól kezdve egy kicsit magyarázkodniuk kell a döntéshozók felé. Olykor bizony én is éreztem az, hogy az ilyen szituációkat elkerülvén nem ment elég rugalmasan egyes új fejlesztések eljuttatása felénk. Persze ez néha okozott bennem olyan rossz érzéseket, amik a versenyzésre is hatással voltak. De ez mégis teljesen természetes folyamat egy márkán belül, és ha őszintén belegondolok, sok esetben én is így csináltam volna” - ismerte el a rádiónak adott interjúban.