DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 9. szombat
WTCC

WTCC: Norbi három statisztikában az élen

Megbízhatóság terén nem volt párja Michelisz Norbinak az idei WTCC-szezonban: a magyar versenyző egyszer sem esett ki, nem kapott büntetést, s holtversenyben övé a legtöbb pontszerzés is.

A TouringCarTimes összeállítást készített az idei WTCC-szezon statisztikáiról. A Citroen természetesen nagy fölényben van a legtöbb tekintetben, de Michelisz Norbi neve is az első helyen szerepel három szempontból is. A számok azt mutatják, hogy a megbízhatóság volt a magyar versenyző legnagyobb erénye az idén: a mezőnyből egyedüliként mondhatja el magáról, hogy se befejezetlen futama, se büntetése nem volt 2014-ben, emellett a legtöbb pontszerzés is az ő nevéhez fűződik – holtversenyben két Citroen-pilótával.

lopez_macau



Pole-pozíciók:
1. Jose Maria Lopez 7
2. Yvan Muller 3
3. Gianni Morbidelli 1
3. Tom Chilton 1

1. Citroen 10
2. Chevrolet 2

A Citroen újonc világbajnoka, Pechito Lopez a versenyhétvégék több mint felén megszerezte az első rajtkockát, a maradékon a négyszeres világbajnok Muller, valamint a chevys Morbidelli és Chilton osztoztak. Loeb szintén szerzett egy első rajtkockát, ám technikai szabálytalanság miatt később elveszítette azt.

lopez_slovakia_d

Győzelmek
1. Jose Maria Lopez 10
2. Yvan Muller 4
3. Sebastien Loeb 2
3. Rob Huff 2
5. Tom Chilton 1
5. Mehdi Bennani 1
5. Ma Csing-hua 1
5. Gianni Morbidelli 1
5. Gabriele Tarquini 1

1. Citroen 17
2. Chevrolet 2
2. Lada 2
2. Honda 2

A Citroen fölénye a futamokon is óriási volt, a versenyek háromnegyedét a franciák autói nyerték, a maradékon egyenlő arányban osztozott a másik három gyártó. A Lada, Mehdi Bennani és Ma Csing-hua egyaránt első győzelmének örülhetett, akárcsak a sorozatba nyolc év után visszatérő Gianni Morbidelli és az újoncként bajnoki címet szerző Pechito Lopez.

chilton_kina_D

Elsőfutamos győzelmek
1. Jose Maria Lopez 6
2. Yvan Muller 4
3. Sebastien Loeb 1
3. Tom Chilton 1

1. Citroen 11
2. Chevrolet 1

A fordított rajtrácsos rendszer miatt az első futamon aratott győzelem, bár pontszámban ugyanolyan értékű, mégis valamiképpen értékesebb a második verseny megnyerésénél. A Citroen tökéletes sorozatába e tekintetben csak Tom Chilton tudott belerondítani, aki Pekingben Muller és Lopez előtt nyert a pole-ból indulva – érdekes, hogy a bajnokságban még így is kikapott a szezon négy nullázással kezdő csapattárstól, Tom Coroneltől.

borkovic_hung

Kiesések:
1. Dusan Borkovic 7
1. Hugo Valente 7
3. Rene Münnich 6
4. Mihail Kozlovszkij 5
5. Robert Huff 4

A legkevesebb kiesés (a teljes szezont futó pilóták közül)
1. Sebastien Loeb 0
1. Michelisz Norbert 0
3. Jose Maria Lopez 1
3. Gianni Morbidelli 1
3. Gabriele Tarquini 1
3. Franz Engstler 1

A megbízhatóság csúcsát idén Michelisz Norbert és Sebastien Loeb képviselte, hiszen a teljes szezont futó pilóták közül ők ketten büszkélkedhetnek azzal, hogy egyetlen alkalommal sem estik ki. A legtöbb célba érése viszont Loebnek van, Michelisz ugyanis a második marrakeshi futamon nem állhatott rajthoz. A legtöbb pontszerzésnek, 23-ból 22-nek ők ketten, valamint Jose Maria Lopez örvendhetett.

lopez_mac_d

Átlagos helyezés
1. Jose Maria Lopez 2,4
2. Yvan Muller 3,4
3. Sebastien Loeb 4,8
4. Michelisz Norbert 5,8
5. Gabriele Tarquini 6,1
6. Tiago Monteiro 6,3
7. Tom Coronel 6,5
8. Tom Chilton 7,4
9. Ma Csing-hua 7,5
10. Hugo Valente 8,1

A legtöbb büntetés:
1. Dusan Borkovic 8
2. John Filippi 7
3. Mehdi Bennani 6
4. Gianni Morbidelli 5
4. Hugo Valente 5
4. Rob Huff 5

michelisz

A legkevesebb büntetés (a teljes szezont futó versenyzők közül)
1. Michelisz Norbert 0
1. Mihail Kozlovszkij 0
1. Tom Coronel 0
4. Gabriele Tarquini 1
4. Franz Engstler 1

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: