A bajnoki negyedik helyért zajló háromszereplős csata már a rajt előtt párharccá alakult, Gabriele Tarquini ugyanis betegsége miatt nem tudta vállalni a részvételt a futamon. Az első futamot a második helyen záró Michelisz Norbi számára viszonylag egyszerű volt a feladat: ha Monteiro nem dobogós, elég közvetlenül mögötte befutni, ha viszont az első három közt végez a portugál, akkor előtte kell zárni.
A startot megelőzően ez nem tűnt lehetetlen feladatnak, utána viszont már annál inkább, hiszen Monteiro egy szenzációs rajttal az élre állt, mögötte következett Rob Huff és az egyaránt remekül induló Muller és Michelisz. A pole-ból induló Valente és a második helyezett Chilton egyaránt elsüllyedt a mezőnyben, előbbi ráadásul csúnya hibát vétett a Lisszabon-kanyarban.
Nem bízhattunk igazán másban, mint abban, hogy Huff és Muller hibára kényszeríti majd a portugált, ám Monteiro el tudott szakadni tőlük, Muller pedig nem tudta megelőzni a Ladát, így nem eredhetett a Honda nyomába. Michelisz leszakadt, a negyedik helyet őrizte ugyan, de még hátrafelé is kellett tekintgetnie, hiszen Pechito már a mögötte érkező Valente nyakán volt.
A verseny közepén Morbidelli csapta oda a Chevyt a Fisherman’s kanyarban, de hiába bíztunk abban, hogy beküldik majd a safety cart, a makaói mentőcsapat ezúttal példás gyorsasággal dolgozott. Amikor azonban a nyolcadik kör végén Ma is beleállt a falba ugyanott, az autó becsúszott a gumi alá, így kénytelenek voltak biztonsági autóval megszakítani a versenyt a mentés idejére.
Ez egy új, utolsó reményt adhatott a számunkra: hátha Huff vagy esetleg Muller támadni tudja Monteirót, ezzel hibára kényszerítve a portugált. Arra sajnos a verseny képe alapján nem volt esély, hogy Michelisz erőből megverje őt – persze egy szavunk nem lehet, az előző hét futamból hatszor sikerült ez. Az újraindításnál ráadásul Valente is elment Michelisz mellett, így már csak a csodában bízhattunk.
A csoda pedig be is következett: Tiago Monteiro autójában egyetlen körrel a leintés előtt tönkrement a szervó, a portugál versenyző pedig lelassult, majd feladta a versenyt. Rob Huff ezzel az élre állt, s bár Muller az utolsó pillanatig gyötörte őt, megszerezte karrierje hetedik, ezzel rekordot jelentő makaói győzelmét, ami egyúttal a Lada második sikere volt a sorozatban.
Michelisz Norbi a negyedikként futott be, de Monteiro kiesése után tulajdonképpen pontot sem kellett volna szereznie ahhoz, hogy a három verhetetlen gyári Citroen mögötti legjobb pozíció, a világbajnokság negyedik helye az övé legyen. Michelisz ezzel természetesen karrierje legjobb összetettbeli helyezését érte el, privát versenyzőként előzte meg a gyári Hondákat és az összes Chevrolet-t, így 2010, karrierje első győzelmének megszerzése után ismét hatalmas örömmel távozhat Makaóból.
A második futam végeredménye: