DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
WTCC

Nagy Norbi a „nagyok” közé vágyik

Az MGS Racing Team versenyzője, Nagy Norbi fordulatos évet tudhat maga mögött a Túraautó Európa-kupában (ETCC). Idén már a második évét kezdte a bajnokságban, ahol Franciaországban egy kategória 3. helyezéssel indított egy Chevrolet Cruze S2000-es versenyautó volánjánál.

Majd jött a következő lehetőség és egyben siker: egy WTCC-futam Spában, ahol kétszer is dobogóra állhatott harmadikként a TC2-es kategóriában, egy SEAT Leon TC2T versenyautóval. Az évét Pergusában koronázta meg, ahol a pódium legfelső fokára állt az SMT kategória mindkét futamában, visszatérve az ETCC-be és a SEAT Leonhoz.

A pilótával az idei évről beszélgettünk.  



- Az év elején egy Chevrolet Cruze versenyautóval kezdtél, mennyivel volt másabb ez a tavalyi autódhoz képest?

 - Egészen más volt. Egy turbós autóból átülni egy szívómotorosba mindig nagy változás, teljesen eltérő fordulattartományban dolgozik a két technika, illetve a Chevrolet egy jóval könnyebb, fürgébb versenyautó. Élveztem a versenyzést vele.

 

- Ültél idén egy WTCC versenyautóban is, milyen érzés volt a „nagyok” között indulni?

- Magát a WTCC atmoszféráját már előtte is ismertem, hiszen jó pár WTCC-s versenyhétvégének volt része az ETCC is, viszont a tudat, hogy most ezekkel a világszintű pilótákkal voltam egyszerre a pályán, az nagyon jó érzés volt! Az autótól egy picit tartottam, hiszen nem sokat mehettem vele a verseny előtt, de nagyon pozitív csalódás volt, hogy egy abszolút könnyen irányítható, „kezesbárányként” viselkedő Leont ismerhettem meg az első teszten.

 

- Dobogón az idén többször is állhattál, melyikre emlékszel vissza a legjobb érzésekkel?

 - Egyértelműen a szicíliai versenyen szerzett győzelmemre. Életemben először azt éreztem, hogy tényleg minden klappol az egész hétvége folyamán. Természetesen a WTCC dobogós hely is felejthetetlen, de Szicíliában az egész hétvégén minden tökéletes volt, és a csapat is nagyon jól összeállt, az RCM Teammel közösen elvégzett kemény munka meghozta az eredményt.

 

- Visszatekintve az évre, mi volt a legjobb pillanatod, és mi volt az, amit elfelejtenél?

- A legjobb pillanat, amikor sikerült bejönni első helyen a második pergusai futamon is, amit viszont elfelejtenék, az az, amikor a Slovakia Ringen szétesett a Cruze váltója, és ezzel tulajdonképpen az autó erre az évre befejezte a versenyzést.

 

- Jövőre mit tervezel, és mi a célod? 

- Jövőre is az ETCC-ben folytatom a versenyzést, ahol egy eredményesen zárt év lesz a célom. Viszont nagyon örülnék, ha lenne folytatása a WTCC-s szereplésnek is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: