DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 28. vasárnap
WTCC

TC1-es Chevy-t vezet a spanyol visszatérő

Pepe Oriola idei egyetlen WTCC-hétvégéjét fogja teljesíteni Makaóban, a tervekkel ellentétben azonban a TC2-es alkategória helyett TC1-es autóval indulhat, amely egy kiugró eredményre is esélyt adhat.



A még mindig mindössze 20 esztendős Oriola 2011 és 2013 között három teljes szezont teljesített a WTCC-ben. Idén kiszorult a mezőnyből, de már áprilisban bejelentették, hogy Makaóban – ahol korábban dobogós helyet szerzett – ott lesz a Campos csapat színeiben, amely a szezonzáró futamon a szokásos egy helyett három TC2-es Seatot indít. Ezeket Oriola mellett a csapat állandó versenyzője, Luca Filippi, valamint egy hongkongi versenyző, William Lok kapta volna meg.

A szerb Dusan Borkovic azonban, aki Japánban a dobogó második fokára állt, egy kiújuló kézsérülés miatt – más források szerint anyagi okok is közrejátszanak – kénytelen kihagyni a szezonzáró versenyt. A Campos alakulat ezért úgy döntött, inkább Oriolának adják a felszabaduló TC1-est, míg a TC2-es Seatot egy másik helyi, Henry Kwong vezetheti.

Oriola, aki a tavalyi második versenyen a 12. pozícióból jutott fel a második helyig, örül a váratlanul jött lehetőségnek. „Nagyon motivált vagyok. Habár a feltételek nem ugyanazok, mint másoknak, akik egész szezonban versenyeztek, a célom jó eredményt elérni. Köszönetet szeretnék mondani a Campos Racingnek, hogy felajánlották ezt a lehetőséget, amiből a legtöbbet szeretném kihozni.”

Borkovic eközben úgy nyilatkozott, „jövőre készen állok az új sikerekre”, amiből feltételezni lehet, hogy a következő szezonban is a WTCC mezőnyének tagja marad.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: