DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
WTCC

Bennani: Vajon mi történhet most Marokkóban!

A WTCC sanghaji versenyhétvégéjén Mehdi Bennani megszerezte karrierje első futamgyőzelmét – egy olyan ország szülötteként, amely korábban szinte teljesen ismeretlen volt az autósportban.



Legalábbis az utóbbi évtizedekben: 1958-ig ugyanis számos Marokkói Nagydíjat rendeztek, hol túraautók, hol sportautók, hol a Forma-1 számára. Az 1958-as még a világbajnokságba is beletartozott, Stirling Moss és a Vanwall győzelmét hozta. Ezután viszont a motorsport hosszú időn keresztül elkerülte az észak-afrikai államot, egészen 2009-ig, amikor a túraautó-világbajnokság érkezett Marrakeshbe. És itt indult Mehdi Bennani karrierje is, aki csekély formaautós tapasztalattal a háta mögött egy Seat Leónt kapott a futamra, hogy hazai pilóta is legyen a mezőnyben.

„Ez egy hihetetlen nap számomra. Még mindig nem tudom elhinni, és próbálom elképzelni, hogy mi történhet most Marokkóban!” – mondta Bennani, aki öt évvel később első WTCC-győzelmét ünnepelte a sorozatban. Az időmérőn elért 10. helyével megszerezte a második verseny pole-pozícióját, a vezetést pedig rajttól a célig meg tudta tartani. Korábban már számos alkalommal volt övé második futam rajtelsősége, de megőrizni a versenytáv során nem tudta, ezért Sanghajban sem lehetett számítani rá a siker igazi esélyeseként. De Bennani ezúttal tökéletes versenyt futott, a gyári Hondák sem tudtak vele mit kezdeni.

„Az országom új a motorsportokban, lényegében 2009-ben került a képbe, amikor az első WTCC-futamot rendezték meg. Lehetőséget adtak, hogy vendégszereplő legyek, egészen azóta pedig minden olyan, mintha egy álmot élnék meg. Köszönetet szeretnék mondani mindenkinek, aki támogatott engem, elsősorban Marokkó királyának. Mi, a Proteam Racing egy független csapat vagyunk, de nagy támogatást kapunk a Hondától és a gyári csapatuktól” – mondta Bennani, aki korábban még sosem versenyezhetett ilyen komoly háttérrel.

A versenyző 2009-es marokkói debütálása után részt vett még néhány WTCC-versenyen Seattal, 2010-ben pedig BMW-re váltott a Wiechers-Sport színeiben. Első teljes évében néhány pontot szerzett, a másodikban – ekkor már a Proteam csapattal – jóval többet. Harmadik idényében jött első dobogós helye, egy harmadik helyezés éppen a Hungaroringen. Tavaly már háromszor járt a pódiumon, mindannyiszor másodikként – köztük ismét a magyar futamon –, az ötödik évben pedig, amikor a Proteam Hondára váltott, következő lépésként az első futamgyőzelem érkezett. Az eredmény még inkább elismerésre méltó annak fényében, hogy a Honda első idei győzelmét szerezte meg, megelőzte a gyári párost és Michelisz Norbertet is.

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: