A rajtnál nem változott az élen állók sorrendje, Lopez el tudott fordulni a célegyenes végén Ma Qing Hua előtt, mögöttük Yvan Muller a negyedik helyről startoló Michelisszel csatázott, de ők is megtartották a pozíciójukat, miután a magyar pilóta kissé kiszorult a kerékvetőre az első kanyar belső ívén.
Mögötte Sebastien Loeb átverekedte magát a két gyári Hondán és hamar nyomást kezdett gyakorolni a Zengő csapat autójára is, majd a 6. körben a hátsó egyenesben el tudott gyorsítani mellette.
Az élen Lopez és Ma el tudott húzni Mullertől, és bár a kínai sokáig közel volt az argentinhoz, támadást nem tudott ellene intézni, így Lopez idei nyolcadik győzelmével már 78 pontra növelte előnyét a bajnokságban a harmadik helyen befutó Muller előtt. Loebbel kiegészülve a Citroen négyes győzelmet szerzett, és bár csak néhány pontot kellett volna szerezniük a matematikailag behozhatatlan előnyhöz, így most igazán stílusosan ünnepelhették a gyártók bajnoki címét.
Michelisz lett a legjobb a Citroenek mögött, miután a leintésig ellen tudott állni Gabriele Tarquini támadásainak. A legjobb Chevrolet viszont csak a 8. helyen végzett Tom Coronel révén.
A rajt után nem sokkal Tom Chilton kényszerült kiállni, amikor egy koccanás után kitört autójának jobb hátsó kereke, később pedig a pálya utolsó kanyarjában lengettek körökön keresztül dupla sárga zászlót, amikor a hongkongi William Lok autója megállt a bukótérben. Egy traktornak kellett behajtania a pálya nyomvonalának közelébe, hogy kiemelje az ott ragadt Seatot, ez alatt pedig a mezőny csak fokozott óvatossággal haladhatott a célegyenes elején.
Az év kétségtelenül legbalszerencsésebb versenyzőjével, Dusan Borkovictyal újabb abszurd eset történt. A szerb versenyző egy ideig a 10. hely környékén haladt, ám a verseny második felére látványosan lelassult és többen megelőzték. Borkovic elmondása szerint ez azért történt, mert egy előtte haladó autóról leszakadt a kamera, eltalálta az ő Chevrolet-jét és összetörte rajta a splittert, ami rendkívüli nagy alulkormányzottságot okozott számára. Küszködése közben aztán még összekoccant az őt megelőzni próbáló Rob Huffal, ami defektet okozott a Ladának.
A TC2-es kategóriában eközben bajnokot avattak, Franz Engstler ünnepelhette a Yokohama Trophy megnyerését.
Michelisz Norbert videós értékelése:
Az első verseny végeredménye:
# | Versenyző | Márka | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Jose Maria LOPEZ | Citroen C-Elysee WTCC | 26:15.097 | - | 14 |
2 | MA Qing Hua | Citroen C-Elysee WTCC | 26:17.186 | 2.089 | 14 |
3 | Yvan MULLER | Citroen C-Elysee WTCC | 26:20.890 | 5.793 | 14 |
4 | Sebastien LOEB | Citroen C-Elysee WTCC | 26:21.272 | 6.175 | 14 |
5 | Norbert MICHELISZ | Honda Civic WTCC | 26:31.147 | 16.050 | 14 |
6 | Gabriele TARQUINI | Honda Civic WTCC | 26:31.580 | 16.483 | 14 |
7 | Tiago MONTEIRO | Honda Civic WTCC | 26:33.392 | 18.295 | 14 |
8 | Tom CORONEL | Chevrolet RML Cruze TC1 | 26:37.155 | 22.058 | 14 |
9 | Hugo VALENTE | Chevrolet RML Cruze TC1 | 26:40.993 | 25.896 | 14 |
10 | Mehdi BENNANI | Honda Civic WTCC | 26:41.375 | 26.278 | 14 |
11 | Gianni MORBIDELLI | Chevrolet RML Cruze TC1 | 27:02.291 | 47.194 | 14 |
12 | Dusan BORKOVIC | Chevrolet RML Cruze TC1 | 27:08.807 | 53.710 | 14 |
13 | Franz ENGSTLER | BMW E90 320 TC | 27:44.379 | 1:29.282 | 14 |
14 | John FILIPPI | SEAT Leon WTCC | 27:58.219 | 1:43.122 | 14 |
15 | Rob HUFF | Lada Granta 1.6T | 25:32.413 | +1 kör | 13 |
16 | Filipe DE SOUZA | BMW E90 320 TC | 26:56.197 | +1 kör | 13 |
17 | Rene MUNNICH | Chevrolet RML Cruze TC1 | 24:25.062 | +4 kör | 10 |
- | Mikhail KOZLOVSKIY | Lada Granta 1.6T | 6 | ||
- | William LOK | SEAT Leon WTCC | 5 | ||
- | Tom CHILTON | Chevrolet RML Cruze TC1 | 2 | ||
- | James THOMPSON | Lada Granta 1.6T | 0 |