Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. augusztus 1. vasárnap
WEC

WEC: Csapatutasításos Toyota-siker

Kettős Toyota-győzelmet hozott a portimaói futam, a pole-ból rajtoló Alpine-nak nem volt esélye - az LMP2-ben óriási csata zajlott, a GT-autóknál a Ferrari dominált.

Némi meglepetésre nem a Toyota, hanem egy Alpine indulhatott a pole-pozícióból a portimaói 8 órás futamon és az autó tempója sem volt rossz a japánok csúcstechnikájához képest, de pontosan az történt, amit a franciák a futam előtt már jeleztek: a rosszul kialakított "esélykiegyenlítés" miatt nekik legalább egy plusz bokszkiállással kell számolniuk a Toyotákhoz képest, ezt a hátrányt pedig nem lehet eltüntetni.

Így is történt, az első kiállásokat a Toyoták hét-nyolc körrel később húzták meg és annyira eltolódott a dolog, hogy a futam közepénél már csak harmadik volt az Alpine, a két Toyota pedig néhány másodpercre üldözte egymást, miután Mike Conway a maga etapja során megelőzte a testvérautóval köröző Brendon Hartley-t. A hátralévő időben az volt a kérdés, hogy a két Toyota végigbírja-e a távot és hogy lesz-e csapatutasítás - nos, mindkettőre igen lett a válasz.

buemi_1



Sebastien Bueminek előbb el kellett engendnie Jose Maria Lopezt, majd később visszakapta a pozícióját, mindkétszer a csapatutasítás szólt közbe, nem feltétlenül egyértelmű módon - végül a #8-as autó nyert Buemivel, miután oda-vissza ment a helyezkedés a csapat két legénysége között. A #7-es Toyota lett a második a Kobayashi-Conway-Lopez trióval, a #38-as, pole-ból induló Alpine pedig bejött a dobogó alsó fokára.

Az LMP2-ben óriási csata zajlott a győzelemért, melyből komoly fordulatok (áthajtásos büntetés, előzgetés, stb.) után végül a #38-as JOTA jött ki győztesen Anthony Davidsonnal, Antonio Felix da Costával és Roberto Gonzalezzel, a csapat másik autója (a pole-ból induló #28-as Tom Blomqvisttel, Stoffel Vandoorne-nal és Sean Gelaellel) pedig bejött a második helyre - az utolsó pillanatig csatáztak egymással, itt nem volt csapatutasítás, mint a Toyotáknál a csúcskategóriában. 

A GTE Próban Alessandro Pier Guidi és James Calado Ferrarija szinte végig dominált és sem a biztonsági autó, sem más nem zökkentette ki, így magabiztosan nyert, míg a GTE Amatőrben szintén Ferrari-siker született a Cetilar Ferrari és Antonio Fuoco, Giorgio Sernagiotto, valamint Robert Lacorte révén.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?