DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
WEC

Nyert a #7-es Toyota, Lopez négyszeres világbajnok

A bahreini 8 órás versennyel véget ért a Hosszútávú-világbajnokság elnyújtott, 2019/2020-as szezonja, a két LMP1-es Toyota csatájából pedig a győzelmet és a vb-címet tekintve is a Lopez, Conway, Kobayashi trió jött ki győztesen.

A WEC eredetileg a júniusra tervezett Le Mans-i 24 órással fejezte volna be keresztéves szezonját, ám a világjárvány miatt ők is módosításra kényszerültek, így a régi kerékvágásnak megfelelően mégis az év vége jelentette számukra a szezon végét az idény második bahreini versenyével. Mivel a hagyományos 6 órásnál hosszabb, 8 órás versenyt futott a mezőny, így több pontot is osztottak: a győzelemért 38, a második helyért 27 egység járt. Mivel a Rebellion búcsújával a Toyota két autója maradt az egyedüli LMP1-es gép, ráadásul a tabellán a hétvége előtt mindössze 7 pont választotta el a két egységet egymástól, egyértelmű volt a képlet: amelyikük győz Bahreinben, az lesz a világbajnok is.

EmzvKqdVgAEt6V3



A sikerességi hendikep miatt 0,54 másodperces teljesítménybüntetéssel sújtott #8-as Toyota hátrányból indult, amivel nem is tudott labdába rúgni a futam során: bár egy biztonsági autós szakasz féltáv könyékén segített visszazárkózni a Buemi, Nakajima, Hartley triónak, végül így is egy perces hátránnyal a második helyen értek célba. A győzelmet simán behúzó #7-es autó tagjai így mindannyian első világbajnoki címüket ünnepelhették a WEC-ben: Mike Conway, Kamui Kobayashi és José Maria Lopez. Az argentinnak ráadásul ez összesen már a negyedik FIA világbajnoki címe a 2014 és 2016 között a WTCC-ben szerzett három mellett, ezzel pedig Petter Solberg és Fernando Alonso mellett még csak a harmadik olyan versenyző, aki két különböző szakágban is vb-címig jutott.

Ezzel pedig a pár éve már hanyatlóban lévő LMP1-es kategória búcsúzott is a WEC-ből, átadva a terepet a jövőre érkező hiperautóknak.

Az LMP2-esek küzdelmét a Jota Sport nyerte Gabriel Aubrey, Will Stevens és Ho-Pin Tung kezei alatt – ebben a kategóriában a bajnoki címet már Le Mans-ban bebiztosította a United Autosports.

A GTE Próban nyert az Aston Martin Nicki Thiim és Marco Sorensen révén, így a versenyre listavezetőként érkező páros behúzta a bajnoki címet a GT-ben. 

A GTE Am géposztályban viszont fordítás történt: a Project 1 Porschét vezető Jorg Bergmeister, Larry Ten Voorde és Edigido Perfetti nyert, viszont mögöttük a második helyen befutva Emmanuel Collard, Nicklas Nielsen és Francois Perrodo ledolgozták nyolcpontos hátrányukat a most gyengélkedő Le Mans-i győztes trió, Adam, Eastwood és Yoluc trióval szemben, így bajnokok lettek az amatőrök között.

A bahreini 8 órás végeredménye itt megtekinthető

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: