Sokat kellett várnia a Toyotának, mire 2018-ban végre-valahára először nyerni tudott a Le Mans-i 24 óráson. A japánoknak volt már 20 kísérletük, ezek között pedig voltak különösen fájdalmas bukások is, emlékezhetünk, előfordult az is, hogy a győzelem felé hajtó Toyota az utolsó körben, három perccel a vége előtt állt meg.
Most, megannyi balszerencse és gyenge teljesítmény után Fernando Alonsónak, Kazuki Nakajimának és Sébastien Bueminek, valamint az autónak is köszönhetően a japánok felértek a csúcsra, így érthető módon nagy az öröm a Toyota háza táján.
„Óriási megkönnyebbülés ez, ugyanis rengeteg időbe telt, mire nyerni tudtunk itt” - mondja Pascal Vasselon, a Toyota technikai igazgatója. „Korábban háromszor is rettenetesen közel kerültünk már a győzelemhez, de valami mindig történt, ami elvette tőlünk a győzelmet. Idén végre minden jól alakult.”
Vasselon nem spórolt a dicséretekkel Fernando Alonso felé sem, aki ugyanúgy elsőre tudott nyerni Le Mans-ban, mint három éve Formula-1-es vetélytársa, Nico Hülkenberg. „A teljesítményét csupa nagybetűvel lehet csak illetni, ő volt ennek a győzelemnek a főszereplője. Ha valaki megnézi az éjszakai köröket, az egyből látni fogja, miről beszélek. Más tapasztalattal jött, mint ami ezeknek az autóknak a vezetéséhez szükséges, de nagyszerű csapatot alkottak Nakajimával és Buemivel.”
És ha már az első győzelem megszületett, érthető módon megjött az étvágy. „Meg akarjuk nyerni a következő évi kiírást is, hogy ezzel egy sorozatot kezdjünk el. A 2020-as szabályváltoztatások pedig óriási átalakulást hoznak majd, de benne vagyunk a szabályokat eldöntő csoportban, és maximálisan támogatjuk, hogy az utcai szuperautók változataival versenyezzünk.”