DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
WEC

A Zöld Pokolban a Lexus LC

A világ vezető prémium hibrid gyártójaként ismert Lexus vadonatúj szupersportkupéja, az LC is pályára lép majd a negyvenhatodik 24 órás nürburgringi hosszú távú versenyen (ismertebb nevén Nürburgring 24 órás futam), ami idén 2018. május 12-13. között kerül megrendezésre.

A legendás Nürburgring 24 órás futamot minden évben a Németország középső részén fekvő – nem mellesleg a világ legkeményebb pályájának tartott, ’Zöld Pokoként is emlegetett – Nürburgringen tartják, és a 2018. május 12-13. között megrendezett esemény immár a 46. lesz a versenysorozat hosszú történetében. A 2018-as év azért is emlékezetes lesz, mert a Lexus LC idén indul először ezen a versenyen. Az autót a vállalat szerelői és mérnökei készítették fel, hogy megfeleljen a versenyspecifikációknak, olyan fejlett technológiákat alkalmazva a járműben, amelyek a jövő sorozatgyártású autóiban is megjelenhetnek majd. Mindez szerves része a Lexus azon törekvésének, hogy “az emberek és az autók tökéletesítését” célzó programjai révén “egyre jobb autókat alkothasson”.

lexus-lc-nurburgring-1



A Lexus LC benevezése a Nürburgring 24 órás futamra lehetővé teszi a környezetbarát hibrid modelljeiről ismert márka számára a következő technológiák bevezetését, amelyek idővel sorozatgyártású autóinkban is megjelennek majd:

- A karosszériatechnológia fejlesztése (a tömeg csökkentése, a szerkezeti merevség növelése)

- Vezetősegítő technológiák (látási viszonyok javítása, stb.)

- Az aerodinamika fejlesztése

- A motor fejlesztése (a teljesítmény növelése a súrlódás csökkentésével, az üzemanyag-fogyasztás mérséklése, stb.)

- Futómű-technológia (a tömeg csökkentése, a merevség növelése, a reakciók javítása, stb.)

A vezető pilóta Takeshi Tsuchiya lesz, mellette pedig még hárman vezetik majd az autót: Takamitsu Matsui, Naoya Gamo, és Yuichi Nakayama.

“A jelenleg fejlesztés alatt álló Lexus LC versenyautó pillanatnyilag még olyan, mint egy csecsemő, ám hamarosan megteszi első lépéseit.”- fogalmaz Takeshi Tsuchiya pilóta. “Kell még némi idő, amíg teljesen a maga lábára állhat, de ez bőven megéri a fáradságot. Nagyon örülök, hogy én is része lehetek a vállalat “alkossunk még jobb autókat” törekvésének. Pilótaként mind a négyen együttműködünk azért, hogy segítsünk a vállalat céljainak elérésében.” 

Csapat

TOYOTA GAZOO Racing

Jármű / Géposztály

LEXUS LC (a tervek szerint SP-PRO géposztály)

Főbb műszaki adatok

Motor

módosított 2UR-GSE egység

Gumiabroncsok

Bridgestone

Pilóták (terv)

Takeshi Tsuchiya, Japán

Takamitsu Matsui, Japán

Naoya Gamo, Japán

Yuichi Nakayama, Japán

Vezető szerelő

Toshiyuki Sekiya

Vezető mérnök

Kazuyoshi Ogata

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: