DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
WEC

Le Mans-ba vágyik a NASCAR sztárja

A Le Mans-i 24 órás viadal minden kétséget kizáróan a világ egyik legnagyobb presztízsű autóversenye, így nem csoda, ha rengeteg pilóta álmodik az ottani indulásról.

A Le Mans valódi fogalommá vált csaknem száz éves történte során, legendák százai születtek és buktak el a La Sarthe-pályán, de rengetegszer előfordult, hogy maguknak máshol hírnevet szerzett nagyságoknak sikerült megmérettetniük magukat a világ leghíresebb megbízhatósági versenyén. A viadal anyasorozata, a Hosszútávú-világbajnokság egyre nagyobb népszerűségnek örvend, ez pedig tovább emeli az egynapos küzdelem presztízsét, így nem csoda, hogy az autóversenyzők többsége egyszer mindenképp szeretné megméretni magát Le Mans-ban. Napjaink F1-es pilótái közül Fernando Alonsótól hallani gyakran a 24 órásra utaló elszólásokat, most pedig a tengerentúlról nyilvánította ki valaki indulási szándékát.



A négyszeres IndyCar-bajnok Scott Dixon tavaly debütált a Ford gyári alakulatánál, aki egységével harmadik helyen zárt a GTE Pro kategóriában, a rivális észak-amerikai sorozat, a NASCAR egyik menője pedig szintén indulnia Le Mans-ban. Jeff Gordonról van szó, aki bár 2015 végén szögre akasztotta bukósisakját, tavaly visszatért Dale Earnhardt Jr helyén, most pedig a daytonai 24 órásra készül. Az amerikai először 2007-ben állt rajthoz a versenyen, ahol harmadik lett a DP-géposztályban, most pedig a Waye Taylor Racing Cadilllac DPi-jét fogja hajtani. Célja azonban egyértelmű: „Amikor szóba kerülnek az álmok és a szenvedély, Le Mans tökéletesen illeszkedik a sorba” – nyilatkozta Gordon a RACER.com-nak. „De realista vagyok, többször is beszéltem már Wayne Taylorral és a Genaral Motorsszal.”

A GM-hez mindig közel álló 45 éves versenyző esélyei jelenleg azért csekélyek, mert a konszern által Le Mans-ba küldött két Corvette-ben már nincs hely a 2017-es versenyre. „Le Mans egy teljesen más világ, nem mehetsz csak úgy oda, és mehetsz körbe-körbe. Persze a szimuláció manapság már elég fejlett, de először rajthoz akarok állni Daytonában, hogy tudjam, mire vagyok képes egy ilyen autóval. Ha úgy érzem, készen állok, és gyorsan meg tudom érteni a gépet, a csapatot, és a pályát, akkor jöhet Le Mans” – tette hozzá 1995, 1997, 1998 és 2001 NASCAR Cup-győztese.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: