DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
WEC

Prost és Heidfeld „a semmi közepén” ül a WEC-ben

Egy aggasztó problémára hívta fel a figyelmet Nicolas Prost és Nick Heidfeld a Hosszútávú Világbajnokság erőviszonyaival kapcsolatban, LMP1-es autójukkal ugyanis nincs ki ellen harcolniuk.

Prost és Heidfeld a prototípusok kategóriájának privát csapatánál, a Rebellion Racingnél versenyeznek csapattársakként, ám már néhány éve azzal kell szembesülniük, hogy szinte egyedül köröznek a pályán, hiszen a gyári LMP1-es csapatok, a Toyota, az Audi és a Porsche nagyobb erőforrásaiknak köszönhetően mind lehagyták őket. Idén a Rebellion és a ByKolles összesen három autója alkotja majd a privát LMP1-esek mezőnyét, és noha ezek a csapatok LMP1-L néven saját alkategóriában versenyeznek, Heidfeldéket aligha elégíti ki ennek megnyerése, így igazi küzdelmeket ma csak a Formula-E-ben kapnak. A pilóták szerint azonban gyorsan változtatni kellene ezen a helyzeten a WEC-ben, új érkezők híján lehetővé téve a Rebellion számára, hogy felvegye a versenyt a nagyokkal.

Dppi_02115008_727



„Ha a Rebellion nem lesz képes harcba szállni a gyári csapatokkal, akkor a semmi közepén maradunk. Ha pedig az ACO és az FIA nem is segít nekünk ebben az ügyben, akkor talán nincs is helyünk többé a sportban. Szép lenne, ha kapnánk riválisokat, de nem látom, hogy a közeljövőben változna a helyzet” - bosszankodott Prost a Motorsport.com-nak.

„Frusztráló látni a helyzetet, de számomra a Rebellion valahol a gyári és a privát csapat határmezsgyéjén áll. Technikailag és financiálisan is erős csomaggal rendelkezik, és amikor megérkezett az LMP1-be, futamokat is nyert, nagy kihívás elé állítva a többi privát csapatot.”

Prost szerint az sem jelentene megoldást, ha csapata visszalépne a jóval népesebb LMP2-esek mezőnyébe, ott ugyanis több csapatnál is kisebb licenszkategóriával rendelkező „úriember pilótákat” alkalmaznak, ami szembemenne a Rebellion versenyszellemével.

Heidfeld csalódottan nyugtázza, hogy egy időre biztosan marad számukra a senki földjén való autózás, illetve a morzsák felcsipegetése.

„Bízunk benne, hogy legyőzzük a gyári csapatokat, de ha megnézzük, hogy ők mennyi pénzt és munkát áldozhatnak a siker érdekében, egyértelműen látszik, hogy csak akkor kerülhetünk eléjük, ha problémájuk adódik. Sajnos nyers tempó terén nem vehetjük fel velük a versenyt” - mutatott rá a német.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: