A Motorsport Világtanács tegnap számos szériát illetően fontos döntéseket hozott, így az endurance-világbajnoksággal kapcsolatban is, s ennek a szabályváltoztatásnak van egy különös pikantériája. Miközben ugyanis az F1-ben többször is felmerült mintegy „végső célként”, hogy 1000 lóerős erőforrások kellenek az autókba, a hosszútávú versenyzés nagy gyártóit az új regula épp abban akadályozza meg, hogy a teljesítmény túllépje ezt a bűvös számot.
Korábban a Porsche és a Toyota is megerősítette, hogy hagyományos motorjaik és hibridrendszereik együttes maximális teljesítménye meghaladja az 1000 lóerőt, a jövőben azonban erre nem kerülhet sor. Az FIA közleményében a következő áll:
A WMSC jóváhagyta az Endurance Bizottság javaslatát, miszerint biztonsági okokból korlátozni kell az LMP1-es energia-visszanyerő rendszerei által leadható teljesítményt, hogy elkerüljék annak lehetőségét, hogy a motorból és a hibridrendszerekből származó együttes teljesítmény meghaladja az ezer lóerőt.
Az előrejelzések szerint ez az intézkedés, valamint a felhasználható üzemanyag mennyiségének csökkentése a mintegy 13 és fél kilométeres Le Mans-i pályán körönként négy másodperccel lassítja majd az autókat, habár ebből valamennyit bizonyosan kompenzálnak majd a csapatok fejlesztései.
Az LMP1-es autók más tekintetben is változásokon mennek majd át a 2016-os szezontól kezdve, hiszen a szabálykönyv módosításai értelmében a tankolás, a karosszéria kialakítása, a kerekek, a tükrök és a biztonsági felszerelések is megváltoznak.