Az Aston Martin Racing már a tavalyi szezonban is indított egy olyan egységet, amely csak dán versenyzőkből állt: a 95-ös számú Vantage GTE-t Kristian Poulsen, David Heinemeier Hansson és Nicki Thiim vezette – igaz, néhány versenyen, mikor utóbbi nem volt elérhető, csatlakozott hozzájuk az új-zélandi Richie Stanaway is. Az egység megnyerte a GTE Am bajnoki címét, ezért idén már a GTE Pro osztályban folytatja, a kötelékben Thiim marad, aki mellé csapaton belülről Christoffer Nygaard és kívülről Marco Sorensen érkezik.
Sorensen az elmúlt éveket a WSR 3.5-ös kategóriájában töltötte, tavaly szezon közben a GP2-höz is csatlakozott, ahol egy futamgyőzelmet sikerült elérnie. A dán pilóta emellett a Lotus utánpótlás-programjának tagja. Kiemelte, továbbra sem mond le az együléses pályáról, de mindig jó, ha az ember rendelkezik egy B-tervvel is.
„A célom továbbra is az, hogy az F1-ben versenyezzek, de nem árt az ambícióimnak, ha eközben tapasztalatot szerzek más kategóriákban is. Együlésesekkel és az Aston Martin GT-autóival versenyezni egyszerre nem csak abban fog segíteni, hogy teljes versenyzővé váljak. Ha nem jönnek össze a dolgaim a GP2-ben, ajtókat nyithat meg számomra a WEC-ben” – mondta Sorensen az Autosportnak. Együléses pályájáról annyit mondott el, hogy folytathatja a GP2-ben, amely nem ütközik a WEC nyolc fordulójával, méghozzá egy élcsapat színeiben.
Az Aston Martin kettő helyett három autót indíthat a GTE Pro kategóriában, de eddig csupán egyetlen amatőr egységük felállását nevezték meg: Mathias Lauda, a háromszoros világbajnok Niki fia csatlakozik hozzájuk, Pedro Lamy és Paul Dalla Lana társa lesz.