Megérkeztek az SMP Racing saját Le Mans-i prototípusa, a BR01 első modelljének képei. A zárt karosszériás LMP2-es autó Boris Rotenberg orosz oligarcháról, Vlagyimir Putyin közeli bizalmasáról kapta a kódjelét, aki testvérével együtt vezeti az SMP Bankot, a csapat tulajdonosát. Az istálló 27-es egysége jelenleg az LMP2-es tabellán nyolc pont előnnyel vezet a szintén orosz G-Drive előtt, akárcsak Szergej Zlobin utóbbi autói pilótái előtt, akik hiába nyertek idén hatból négyszer is, Le Mans-i kiesésük nagyon sokba került.
Az SMP jelenleg két Oreca-Nissannal versenyez, jövőre viszont már saját prototípusai lesznek (vagy legalábbis egy), mellyel feltehetőleg a WEC LMP2-es kategóriájába neveznek majd be. Az autót az a Paolo Catone tervezte, akinek két autója összesen három abszolút győzelmet szerzett Le Mans-ban: a Peugeot 905 1992-ben és a következő évben, míg a 908 2009-ben nyert. „Célunk, hogy a csapat fejlődjön, amiben az LMP2 az első lépés, de nincs okunk azt mondani, hogy később nem lépünk előre az LMP1-be” – mondta Rotenberg.
A pilótafelállás egyelőre kérdéses, ám három versenyző valószínűsíthető: az FIA GT-bajnok Andrea Bertolini, aki idén megnyerte az ELMS LMGTE-kategóriáját, az egykori F1-es pilóta, s kétszeres Le Mans-i kategóriagyőztes Mika Salo (idén is indult a 24 óráson a csapattal), és a Maurizio Mediani, aki idén teljes szezonban a csapat tagja volt. Rotenberg emellett az idei évet szintén a csapattal teljesítő Nicolas Minassian nevét is bedobta.