Alig egy héttel az Indy 500 után már Detroit utcáin csapott össze az IndyCar mezőnye. A pole-pozícióból ezúttal is Alex Palou indulhatott, s a futam első szakaszában, a start után Callum Illott Kyle Kirkwood balesete miatt egyből belengetett sárga után nagy tempóban szakadt el az üldözőktől, akiket akkor még Romain Grosjean vezetett.
Hamar látszott azonban, hogy nem a francia, hanem a hetedik kockából startoló Will Power lehet a fő ellenfél a 2021-es bajnok számára: a címvédő alternatív stratégiával, a hajtűben bemutatott parádés előzésekkel lépdelt folyamatosan előre, s az első kerékcserékhez már a második pozícióban, Palouhoz is egyre közeledve érkezett meg.
Ahogy az utcai pályától várhattuk, többször is sárga zászlós szakaszok tördelték a futamot. Pórul járt például Pato O’Ward, akinek a McLarenje előbb a bokszban állt le, majd az ezt követő felzárkózás közben falhoz vágta az autóját. Később aztán Graham Rahal egy másik sárga fázis alatt csapta falhoz a versenygépét, amelybe ráadásul Benjamin Pedersen is belehajtott.
Az egyik újraindítást követően Power Palout is megelőzte, s az élre állt, de nem sokáig vezette a versenyt, ugyanis ekkor ő haladt a lágyabb abroncsokon, így csak ideig-óráig volt nagyobb a lendülete a spanyolénál, aki visszavette tőle az első pozíciót.
20 körrel a vége előtt az addig is eseménydús futamot teljesítő, korábban egy elfékezés miatt a bukótérbe rongyoló, majd Scott McLaughlin által is megpöckölt Grosjean ütközött falnak, hét verseny alatt a negyedik kiesését begyűjtve. Az újraindításnál – amely előtt még David Malukas is a falban találta magát – Palou maradt az élen, Power autóját viszont megpöckölte Scott Dixon, amit Alexander Rossi használt ki remekül.
Az utolsó sárgát követően, amelyet Sting Ray Robb és Santino Ferrucci váltott ki, aztán Power visszavette a második pozíciót, de Palou ellen már nem volt esélye, így a Chip Ganassi pilótája idei második diadalát aratta a tavalyi bajnok előtt, s ezzel komolyan meglógott a bajnoki összetettben is. A dobogó alsó fokáért a McLarenek és Dixon vívott nagyot: végül Felix Rosenqvisté lett a harmadik pozíció. Mögöttük Kirkwood a start utáni kalamajka ellenére bejött hatodiknak, míg a tízbe McLaughlin, Marcus Armstrong, Marcus Ericsson és a friss Indy 500-győztes Josef Newgarden fért még be.
A futam végeredménye:
1. | Alex Palou | Chip Ganassi | |
2. | Will Power | Team Penske | 1.1843 |
3. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren | 5.9515 |
4. | Scott Dixon | Chip Ganassi | 7.5682 |
5. | Alexander Rossi | Arrow McLaren | 9.9841 |
6. | Kyle Kirkwood | Andretti Autosport | 10.5426 |
7. | Scott McLaughlin | Team Penske | 10.9350 |
8. | Marcus Armstrong | Chip Ganassi | 11.6792 |
9. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi | 13.0181 |
10. | Josef Newgarden | Team Penske | 14.0223 |
11. | Colton Herta | Andretti Autosport | 17.6606 |
12. | Devlin Defrancesco | Andretti Autosport | 19.4321 |
13. | Simon Pagenaud | Meyer Shank Racing | 19.6486 |
14. | Agustín Canapino | Juncos Hollinger Racing | 21.4219 |
15. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | 21.7748 |
16. | Christian Lundgaard | RLL Racing | 22.1160 |
17. | Jack Harvey | RLL Racing | 23.0710 |
18. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | 23.8193 |
19. | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | 24.6734 |
20. | Benjamin Pedersen | AJ Foyt Enterprises | 3 kör /25.6577 |
21. | Santino Ferrucci | AJ Foyt Enterprises | 3 kör /26.2706 |
22. | Sting Ray Robb | Dale Coyne Racing | 3 kör /27.9121 |
23. | David Malukas | Dale Coyne Racing | Kiesett |
24. | Romain Grosjean | Andretti Autosport | Kiesett |
25. | Graham Rahal | RLL Racing | Kiesett |
26. | Patricio O'Ward | Arrow McLaren | Kiesett |
27. | Callum Ilott | Juncos Hollinger Racing | Kiesett |