Két héttel a legendás Indy 500 előtt már Indianapolisban, de még az épített pályán csapott össze az IndyCar mezőnye. A pole-ból karrierje során először Christian Lundgaard startolhatott, de már az első kör végére átvette tőle a vezetést Alex Palou. Az első kanyarban történt néhány koccanás, viszont a második körig kellett várni az első sárga zászlós jelzésre: David Malukas és Sting Ray Robb ütközött, miután utóbbi elvétette a kanyart Romain Grosjeannal csatázva.
Az újraindítás után is maradt Palou és Lundgaard az élen, míg mögéjük a három Arrow McLaren lépett fel Alexander Rossi, Felix Rosenqvist és Pato O’Ward sorrendben, megelőzve Jack Harvey-t. Hátrébb a mezőnyben is történt akció: Kyle Kirkwood és Will Power koccant, aminek a címvédő megforgása lett az eredménye, amiért előbbit később meg is büntették.
Palou az első etapban a lágyabb gumikon négy-öt másodpercre ellógott Lundgaard-tól, ám a kerékcserék után fordult a kocka, s a dán néhány kör alatt, a táv harmadánál el is kapta a 2021-es bajnokot (igaz, a vezetést ekkor a teljesen más stratégián lévő Graham Rahal birtokolta). A McLarenek között is változott a sorrend ugyanezen okból kifolyólag: Rosenqvist és O’Ward átlépte a keményebb abroncsra váltó Rossit.
A 40. kör környékén jött az újabb trendforduló, Palou ledolgozta a néhány szekundumos hátrányát és elment Lundgaard mellett. A második bokszkiállások után viszont mindkettejüket átugrotta O’Ward – a mexikói azonban csak ideiglenesen birtokolta a virtuális vezetést, Palou és Lundgaard ugyanis néhány körön belül visszaelőzte őt. Palou aztán le is rázta az üldözőket, Lundgaard mellett pedig O’Ward is elment a táv utolsó harmadára fordulva.
A sorrendet a harmadik, utolsó kerékcserék sem kavarták meg, Palou pedig az előnyét tíz másodperc fölé növelve húzta be a győzelmet – ezzel a Chip Ganassi pilótája lett öt futam alatt az ötödik különböző győztes 2023-ban. O’Ward bejött másodiknak, mögöttük viszont volt még csata, Lundgaard mögé ugyanis megérkezett Rossi, aki tíz körrel a vége előtt el is happolta előle a pódium alsó fokát. Rosenqvist lett az ötödik, azaz a McLaren második-harmadik-ötödik helyeket szerzett, majd jött Scott Dixon, Josef Newgarden és Marcus Ericsson – utóbbi ezzel az összetettbeli vezetést is elbukta: immár Palou áll az első helyen. Colton Herta és Rahal még a tízben, míg Grosjean a forgalom miatti gyenge időmérő után épp csak kicsúszott onnan.
Folytatás a jövő héten az Indy 500 edzéseivel és kvalifikációjával.
A futam végeredménye:
1. | Alex Palou | Chip Ganassi | |
2. | Patricio O'Ward | Arrow McLaren | 16.8006 |
3. | Alexander Rossi | Arrow McLaren | 18.1448 |
4. | Christian Lundgaard | RLL Racing | 23.4801 |
5. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren | 23.9258 |
6. | Scott Dixon | Chip Ganassi | 25.5206 |
7. | Josef Newgarden | Team Penske | 26.3159 |
8. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi | 31.8308 |
9. | Colton Herta | Andretti Autosport | 38.4189 |
10. | Graham Rahal | RLL Racing | 48.8712 |
11. | Romain Grosjean | Andretti Autosport | 52.5732 |
12. | Will Power | Team Penske | 59.7698 |
13. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | 1'07.0708 |
14. | Kyle Kirkwood | Andretti Autosport | 1'08.1940 |
15. | Marcus Armstrong | Team Penske | 1'15.8499 |
16. | Scott McLaughlin | Team Penske | 1'23.6382 |
17. | Devlin Defrancesco | Andretti Autosport | 1 kör /4.7804 |
18. | Callum Ilott | Juncos Hollinger Racing | 1 kör /16.1638 |
19. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | 1 kör /17.9238 |
20. | Jack Harvey | RLL Racing | 1 kör /19.1636 |
21. | Agustín Canapino | Juncos Hollinger Racing | 1 kör /22.1867 |
22. | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | 1 kör /22.8691 |
23. | Santino Ferrucci | AJ Foyt Enterprises | 5 kör /55.6677 |
24. | Benjamin Pedersen | AJ Foyt Enterprises | 6 kör /12.1325 |
25. | Simon Pagenaud | Meyer Shank Racing | Kiesett |
26. | David Malukas | Dale Coyne Racing | Kiesett |
27. | Sting Ray Robb | Dale Coyne Racing | Kiesett |