Rögtön egy balesettel indult az IndyCar Long Beach-i futama: Helio Castroneves forgott meg és találta el a falat. A karrierje során először a pole-ból induló Kyle Kirkwoodot azonban ez nem zavarta meg, az újraindításnál is megőrizte a vezetést Marcus Ericsson és Romain Grosjean előtt. A két ex-F1-esre aztán Josef Newgarden kezdett megérkezni, köszönhetően a keményebb keverékű gumiválasztásának is, sőt a franciát meg is előzte a kétszeres bajnok.
A 20. körben jött az újabb fontos esemény: Scott Dixon és Pato O’Ward koccant össze, amikor a mexikói előzte a hatszoros bajnokot, aminek köszönhetően utóbbi a gumifalban találta magát. A sárga jelzés után szinte a komplett élboly a bokszba hajtott, ahol Newgarden átlépte Ericssont, sőt kis híján Kirkwoodot is, de egy necces bokszutcai pillanat után maradt utóbbi elöl – igaz, a vezetést egy darabig a második körben kereket cserélő Augustin Canapino találta magát a vezető pozícióban.
Az újraindításnál okozott is kisebb kavarodást Canapino jelenléte, Kirkwood ugyanis ritmust vesztett miatta, így Newgarden elment mellette és átvette a vezetést. Utána pedig O’Ward hibázott: Kirkwood mellé akart bevetődni, de finom koccanás és megforgás lett az eredménye, a verseny előtt a bajnokságot is vezető McLaren-pilóta a tízből is kicsúszott emiatt. Newgarden, Kirkwood, Grosjean volt az első három sorrendje mindezeket követően.
Az említett trió körökön át egymás nyakán loholt, csatát viszont mögöttük láthattunk: Colton Herta és Ericsson vívott egymással. A győzelemért zajló küzdelembe a második bokszkiállások hoztak fordulatot: a lágy gumikon lévő Newgarden érkezett elsőként cserélni, ezzel viszont Kirkwood és Grosjean is átugrotta őt – újra Kirkwood vezetett tehát a táv utolsó harmadára fordulva. Newgarden nem is tudta tartani az Andretti párosának tempóját, sőt néhány körrel később Ericsson, majd Herta és Alex Palou is megelőzte őt.
Kirkwood és Grosjean között egy és két másodperc között mozgott a távolság, miközben Ericsson is közeledni tudott rájuk. Az utolsó körökre teljesen egymásra értek, csata azonban nem alakult ki közöttük: Kirkwood először győzött az IndyCarban, Grosjean második helyével – amivel a francia megismételte tavalyi eredményét, s idén először végzett pódiumon – pedig kettős győzelmet aratott az Andretti. Ericsson a harmadik helye révén újra az élre állt az összetettben. A svéd mögött Herta, Palou, Will Power, Felix Rosenqvist, Marcus Armstrong, a hajrában teljesen visszacsúszó Newgarden, valamint Scott McLaughlin tette teljessé a top 10-et – miután Alexander Rossi a legvégén csúszott ki a hatodik helyről. O’Ward mindössze a 17. helyen futott be.
A futam végeredménye:
1. | Kyle Kirkwood | Andretti Autosport | |
2. | Romain Grosjean | Andretti Autosport | 0.9907 |
3. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi | 2.0588 |
4. | Colton Herta | Andretti Autosport | 7.6371 |
5. | Alex Palou | Chip Ganassi | 8.7770 |
6. | Will Power | Team Penske | 30.3224 |
7. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren | 30.9744 |
8. | Marcus Armstrong | Chip Ganassi | 31.9119 |
9. | Josef Newgarden | Team Penske | 33.7842 |
10. | Scott McLaughlin | Team Penske | 42.8320 |
11. | Santino Ferrucci | AJ Foyt Enterprises | 45.4351 |
12. | Graham Rahal | RLL Racing | 46.2809 |
13. | Jack Harvey | RLL Racing | 47.2828 |
14. | Christian Lundgaard | RLL Racing | 47.7781 |
15. | Simon Pagenaud | Meyer Shank Racing | 49.4864 |
16. | Devlin Defrancesco | Andretti Autosport | 59.9343 |
17. | Patricio O'Ward | Arrow McLaren | 1 kör /12.0910 |
18. | Sting Ray Robb | Dale Coyne Racing | 1 kör /25.8043 |
19. | Callum Ilott | Juncos Hollinger Racing | 1 kör /36.8826 |
20. | David Malukas | Dale Coyne Racing | 1 kör /1'00.8660 |
21. | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | 1 kör /1'10.3125 |
22. | Alexander Rossi | Arrow McLaren | 2 kör |
23. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | 2 kör /21.8921 |
24. | Benjamin Pedersen | AJ Foyt Enterprises | 3 kör /25.2161 |
25. | Agustín Canapino | Juncos Hollinger Racing | 33 kör |
26. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Kiesett |
27. | Scott Dixon | Chip Ganassi | Kiesett |