Utolsó előtti fordulójához érkezett az IndyCar 2021-es szezonja, a mezőny Laguna Secába látogatott a hétvégén. Az időmérőn Colton Herta volt a leggyorsabb, így ő indulhatott a pole-ból. A második körben azonban rögtön hibázott egy kisebbet, a csapattárs Alexander Rossi pedig megpróbálta ezt kihasználni – azonban összeért a két autó, Rossi pedig kiforgott. Így Herta mögött Will Power, Alex Palou, Scott Dixon és Pato O’Ward sorakozott az első sárga zászlós fázis során – a mexikói azonban az újraindítást követően további két pozíciót veszített Marcus Ericssonnal és Simon Pagenaud-val szemben, sőt rövidesen Romain Grosjean is elment mellette.
A tizedik körben jött egy kisebb dráma: Power a második helyről volt kénytelen kiállni a bokszba motorgondok miatt. Ezzel Herta teljesen egyedül maradt az élen, de Palou is magányosan haladt a második pozícióban. Ők ketten az első kerékcserék után is őrizték az első két helyet, amelyen ideiglenesen a Dixont a Dugóhúzóban bevetődve megelőző Grosjean is megfordult a kiállásoknak köszönhetően.
A két éllovas mögött azonban igen akciódúsan alakult a futam, a szűk nyomvonal ellenére is rengeteg csatát és előzést produkáltak a pilóták: az említett ex-F1-es francia például komolyan kivette a részt az utóbbiakból. Egy másik volt Fomula-1-es pilóta ugyanakkor pórul járt a Dugóházban: Takuma Sato veszítette el az irányítást az autója felett, amellyel épp belefarolt a helyszínre érkező Dixonba, ami miatt a regnáló bajnok több pozíciót is bukott.
A második kerékcserék után Herta és Palou között egy szekundum alá olvadt a differencia, mivel mindketten beragadtak a lekörözés előtt álló Felix Rosenqvist mögé. Ez a különbség aztán újra megnőtt, miután az amerikai áthámozta magát a svédet, s ez a négy-öt másodperces távolság a harmadik kiállások után sem változott. Aki viszont döbbenetes köridőket kezdett el autózni a friss gumikon, az Grosjean volt: egyesével levadászta Ericssont, O’Wardot és Rahalt, így felkapaszkodott a dobogóra a francia! Sőt, Hertához és Palouhoz is nagy tempóban közeledett, a forgalom azonban nem kedvezett neki: a Dugóhúzóban össze is koccant Jimmie Johnsonnal.
Grosjean azonban hiába versenyzett hatalmasat Lagunában, végül nem érte utol az éllovas párost, így be kellett érnie a harmadik hellyel és IndyCar-karrierje harmadik pódiumával. Herta eközben begyűjtötte idei második győzelmét, Palou pedig második helyével nagy lépést tett a bajnoki cím felé. A spanyolnak két kihívója maradt az egy hét múlva következő Long Beach-i idényzáró előtt: O’Ward ötödik helyével 35 pontos hátrányba került, míg Josef Newgardennek már csak matematikai esélye maradt a hetedik helyezés és a 48 egységnyi lemaradás után.
A futam végeredménye:
1. | Colton Herta | Andretti Autosport | |
2. | Alex Palou | Chip Ganassi Racing | 1.9747 |
3. | Romain Grosjean | Dale Coyne Racing | 3.7087 |
4. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | 13.8616 |
5. | Patricio O'Ward | Arrow McLaren SP | 24.6972 |
6. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | 28.5032 |
7. | Josef Newgarden | Team Penske | 29.7267 |
8. | Simon Pagenaud | Team Penske | 30.4215 |
9. | Oliver Askew | Rahal Letterman Lanigan Racing | 32.4675 |
10. | Ed Jones | Dale Coyne Racing | 47.9944 |
11. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | 1'07.1843 |
12. | Scott McLaughlin | Team Penske | 1'13.4940 |
13. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 1'16.3595 |
14. | Sebastien Bourdais | AJ Foyt Enterprised | 1 kör /8.9562 |
15. | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | 1 kör /11.6765 |
16. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | 1 kör /12.0572 |
17. | Jimmie Johnson | Chip Ganassi Racing | 1 kör /17.4052 |
18. | Rinus Veekay | Ed Carpenter Racing | 1 kör /23.0898 |
19. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | 1 kör /26.2905 |
20. | James Hinchcliffe | Andretti Autosport | 1 kör /30.7997 |
21. | Max Chilton | Carlin | 1 kör /32.7153 |
22. | Callum Ilott | Juncos Holliger Racing | 1 kör /48.6047 |
23. | Dalton Kellett | AJ Foyt Enterprised | 1 kör /57.6116 |
24. | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | 1 kör /58.1566 |
25. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | 2 kör /9.0090 |
26. | Will Power | Team Penske | 2 kör /1'07.9805 |
27. | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | Kiesett |