Már a szombati kvalifikáció is eseménydús volt, de a vasárnapi futamon rögtön az első kanyar után gondok adódtak. Az élről Josef Newgarden indulhatott, aki a rajtnál tökéletesen eljött, mögötte viszont Scott Dixon és Alexander Rossi koccanása után feltorlódott a mezőny, ami azonnal sárga zászlót okozott. A rajt utáni balesetben Romain Grosjean forgatta meg Felix Rosenqvistet, de James Hinchcliffe és Ryan Hunter-Reay is visszaesett emiatt.
Egy teljes kör sem ment le nyugalomban a zöld után, máris jött a következő dráma, melynek ismételten Dixon volt az egyik főszereplője. Ezúttal Will Power húzta a rövidebbet, aki a címvédővel vívott csata után megpördült, Ed Jones pedig nem tudta ki kerülni az ausztrált, így eltalálta a Penske autóját.
A második újraindítás után már gond nélkül eljött a mezőny, Newgarden maradt az élen, mögötte Colton Herta, Marcus Ericsson, Dixon és Rossi zárták az első ötöt, a korábbi incidensekből pedig pont az a Grosjean profitálta az egyik legtöbbet, aki benne volt a rajt utáni történetben is. A francia a 18. helyről indult, végül a legjobb tíz között találta magát.
A mezőny a 32. kör végére tudta le az első tervezett kiállásokat, az élmezőnyben viszont már ekkor megváltozott a sorrend. Herta a 7. helyig esett vissza a tankoló berendezés meghibásodása miatt, így ettől fogva Grosjean lett az első számú üldözője, aki újabb két pozíciót nyert eközben. Innentől kezdve a második kiállásokig teljesen eseménytelen volt a verseny, ekkor viszont a pontversenyben éllovas Alex Palou két helyet is nyert, a fiatal spanyol pilóta Dixont és Rossit átlépve jött fel a harmadik helyre.
Hertának ekkor sem volt szerencséje, a kiállása után lefulladt a versenygépe, így újabb helyeket veszített, ezekért viszont harcba indult a verseny vége előtt nem sokkal, ám végül be kellett érnie a 13. pozícióval. Volt viszont más is, ami izgalmassá tette az utolsó köröket, Newgarden ugyan simán vezette a futamot, de ahogyan idén már többször is előfordult, a végére ismét veszélyben forgott a győzelme.
A korábban jelentős hátrányban lévő Ericsson folyamatosan lopta a távolságot, az utolsó körben pedig egy másodpercen belülre került ellenfeléhez képest. Bár közel voltak egymáshoz az előzés nem történt meg, így Newgarden és a Team Penske az idei első sikerét aratta. A harmadik helyet végül Palou szerezte meg, aki így továbbra is vezeti a tabellát, mögötte pedig Dixon és Rossi következett a negyedik és az ötödik helyen.
A bajnokságban most egy nagyobb szünet jön, a legközelebbi versenyt augusztus 8-án rendezik Nashville városában.
Eredmények:
Versenyző | Csapat | Körök | Különbség | |
1. | Josef Newgarden | Team Penske | 80 | |
2. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | 80 | 0.879 |
3. | Alex Palou | Chip Ganassi Racing | 80 | 22.235 |
4. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 80 | 32.377 |
5. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | 80 | 33.141 |
6. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | 80 | 34.122 |
7. | Romain Grosjean | Dale Coyne Racing | 80 | 35.163 |
8. | Pato O'Ward | Arrow McLaren SP | 80 | 35.692 |
9. | Santino Ferrucci | Rahal Letterman Lanigan Racing | 80 | 35.993 |
10. | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | 80 | 50.331 |
11. | Sebastian Bourdais | A.J. Foyt Enterprises | 80 | 52.001 |
12. | Scott McLaughlin | Team Penske | 80 | 52.425 |
13. | Colton Herta | Andretti Autosport | 80 | 56.848 |
14. | Simon Pagenaud | Team Penske | 80 | 58.349 |
15. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | 80 | 58.812 |
16. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | 80 | 59.639 |
17. | James Hinchcliffe | Andretti Autosport | 80 | 1'07.512 |
18. | Max Chilton | Carlin | 80 | 1'08.053 |
19. | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | 80 | 1'08.479 |
20. | Ryan Norman | Dale Coyne Racing | 79 | 1 kör |
21. | Dalton Kellett | A.J. Foyt Enterprises | 79 | 1 kör |
22. | Jimmie Johnson | Chip Ganassi Racing | 79 | 1 kör |
23. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | 78 | 2 kör |
24. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | 78 | 2 kör |
25. | Will Power | Team Penske | 3 | 77 kör |
26. | Ed Jones | Dale Coyne Racing | 3 | 77 kör |