Dübörög a szezonpótló erőltetett menet az IndyCarban is, ahol most éppen arra készülnek, hogy 14 nap leforgása alatt öt versenyt is lefussanak, hiszen az elmúlt hétvégén a Road Americán, most pedig az iowai oválon is dupla fordulót tartanak. Ezúttal az időmérőre is behoztak egy csavart, ugyanis csak egyet rendeztek belőle pénteken, ahol a versenyzőknek most is két gyorskört kellett futni, ám most nem az átlagukat értékelték, hanem mindkettőt külön: az egyik az első futam, a másik a második futam rajtrácsáról döntött.
Az IndyCarban küszöbön lévő generációváltás szele pedig ismét bekopogott azzal, hogy a kvalifikáción ismét egy fiatal tündökölt, ugyanis Conor Daly szerezte meg a pole-pozíciót a még szintén pénteken lebonyolított első futamra (a szombati másodikra pedig Josef Newgarden). Simon Pagenaud járt azonban a legrosszabbul, aki az üzemanyagnyomás problémája miatt nem tudott kihajtani a bokszból, amikor az ő időmérős köreire került volna a sor, így mindkét futamra az utolsó, 23. helyre sorolták.
A Penske franciája azonban az első versenyen ellentmondást nem tűrően bizonyította, hogy egy oválpályán még ez sem ledolgozhatatlan hátrány. A 2016-os bajnok fokozatosan lépdelt felfelé a mezőnyben a 250 körös futamon: a táv tizedénél már a 15., száz kör után pedig a 6. helyen állt. A verseny első fele sárga zászlós szakasz nélkül zajlott, az ezt követő kavarodás pedig csak segítette a többségtől eltérő bokszkiállási ritmusra váltó Pagenaud taktikáját – kezdve azzal, amikor csapattársa, Will Power a falnak csapta az autót a rosszul felhelyezett, majd leeső bal első kereke okán.
A francia a hajrára az élre került, és már csak a bajnokságot vezető Scott Dixon jelentett rá veszélyt, sikerült azonban kivédekeznie az új-zélandi támadásait, így az utolsó helyről rajtolva megnyerte a hétvége első iowai futamát. Örülhetett az Arrow McLaren SP is, hiszen a 3. és a 4. helyet szerezték meg Oliver Askew és Patricio O’Ward vezényletével.
A verseny azonban legalább ugyanennyire emlékezetes marad egy ijesztő balesetről is: még sárga zászlós körülmények voltak érvényben, amikor az újraindításra készülve Colton Herta ráfutott Rinus VeeKay autójára, a levegőbe emelkedett, és a SAFER korlátról visszapattanva ért földet. Mindketten épségben megúszták, de lehet, hogy csak az idénre kötelezővé tett fejvédőburok, az aeroscreen miatt: a felvételen ugyanis jól látszik, hogy Herta autójának első szárnya VeeKay pilótafülkéjének csapódott az ütközéskor.
An absolutely stunning sight at @iowaspeedway. @ColtonHerta and @RinusVeekay crash coming to an aborted restart, and Herta gets airborne. #INDYCAR // #IOWA250s pic.twitter.com/z8ZtPnvdcc
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) July 18, 2020
Az 1. iowai verseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány |
1 | Simon Pagenaud | Team Penske | 1:41:25.2939 |
2 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 0.4954 |
3 | Oliver Askew | Arrow McLaren SP | 7.2128 |
4 | Patricio O'Ward | Arrow McLaren SP | 13.9893 |
5 | Josef Newgarden | Team Penske | 16.7356 |
6 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | 19.6004 |
7 | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | 20.0484 |
8 | Conor Daly | Carlin | 20.5345 |
9 | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | 20.7383 |
10 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan | 1 kör |
11 | Alex Palou | Dale Coyne Racing | 1 kör |
12 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | 2 kör |
13 | Santino Ferrucci | Dale Coyne Racing | 3 kör |
14 | Felix Rosenqvist | Chip Ganassi Racing | 3 kör |
15 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | 3 kör |
16 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | 3 kör |
17 | Charlie Kimball | A.J. Foyt Enterprises | 5 kör |
18 | Tony Kanaan | A.J. Foyt Enterprises | - |
19 | Colton Herta | Andretti Harding | - |
20 | Rinus Van Kalmthout | Ed Carpenter Racing | - |
21 | Will Power | Team Penske | - |
22 | Marco Andretti | Andretti Autosport | - |
23 | Zach Veach | Andretti Autosport | - |