DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
USA

Pagenaud utolsóból első, az aeroscreen jó szolgálatot tett Iowában

Önhibáján kívül a mezőny végéről kellett startolnia Simon Pagenaud-nak az iowai oválon futott pénteki IndyCar-versenyen, de ez sem akadályozta meg a győzelmét. A fejvédő egy csúnya sérülést viszont talán igen.

Dübörög a szezonpótló erőltetett menet az IndyCarban is, ahol most éppen arra készülnek, hogy 14 nap leforgása alatt öt versenyt is lefussanak, hiszen az elmúlt hétvégén a Road Americán, most pedig az iowai oválon is dupla fordulót tartanak. Ezúttal az időmérőre is behoztak egy csavart, ugyanis csak egyet rendeztek belőle pénteken, ahol a versenyzőknek most is két gyorskört kellett futni, ám most nem az átlagukat értékelték, hanem mindkettőt külön: az egyik az első futam, a másik a második futam rajtrácsáról döntött.

EdLWeIwXoAIDhQL



Az IndyCarban küszöbön lévő generációváltás szele pedig ismét bekopogott azzal, hogy a kvalifikáción ismét egy fiatal tündökölt, ugyanis Conor Daly szerezte meg a pole-pozíciót a még szintén pénteken lebonyolított első futamra (a szombati másodikra pedig Josef Newgarden). Simon Pagenaud járt azonban a legrosszabbul, aki az üzemanyagnyomás problémája miatt nem tudott kihajtani a bokszból, amikor az ő időmérős köreire került volna a sor, így mindkét futamra az utolsó, 23. helyre sorolták.

A Penske franciája azonban az első versenyen ellentmondást nem tűrően bizonyította, hogy egy oválpályán még ez sem ledolgozhatatlan hátrány. A 2016-os bajnok fokozatosan lépdelt felfelé a mezőnyben a 250 körös futamon: a táv tizedénél már a 15., száz kör után pedig a 6. helyen állt. A verseny első fele sárga zászlós szakasz nélkül zajlott, az ezt követő kavarodás pedig csak segítette a többségtől eltérő bokszkiállási ritmusra váltó Pagenaud taktikáját – kezdve azzal, amikor csapattársa, Will Power a falnak csapta az autót a rosszul felhelyezett, majd leeső bal első kereke okán.

A francia a hajrára az élre került, és már csak a bajnokságot vezető Scott Dixon jelentett rá veszélyt, sikerült azonban kivédekeznie az új-zélandi támadásait, így az utolsó helyről rajtolva megnyerte a hétvége első iowai futamát. Örülhetett az Arrow McLaren SP is, hiszen a 3. és a 4. helyet szerezték meg Oliver Askew és Patricio O’Ward vezényletével.

A verseny azonban legalább ugyanennyire emlékezetes marad egy ijesztő balesetről is: még sárga zászlós körülmények voltak érvényben, amikor az újraindításra készülve Colton Herta ráfutott Rinus VeeKay autójára, a levegőbe emelkedett, és a SAFER korlátról visszapattanva ért földet. Mindketten épségben megúszták, de lehet, hogy csak az idénre kötelezővé tett fejvédőburok, az aeroscreen miatt: a felvételen ugyanis jól látszik, hogy Herta autójának első szárnya VeeKay pilótafülkéjének csapódott az ütközéskor.

 

Az 1. iowai verseny végeredménye:

 

# Versenyző Csapat Idő/Hátrány
1 Simon Pagenaud Team Penske 1:41:25.2939
2 Scott Dixon Chip Ganassi Racing 0.4954
3 Oliver Askew Arrow McLaren SP 7.2128
4 Patricio O'Ward Arrow McLaren SP 13.9893
5 Josef Newgarden Team Penske 16.7356
6 Alexander Rossi Andretti Autosport 19.6004
7 Jack Harvey Meyer Shank Racing 20.0484
8 Conor Daly Carlin 20.5345
9 Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing 20.7383
10 Takuma Sato Rahal Letterman Lanigan 1 kör
11 Alex Palou Dale Coyne Racing 1 kör
12 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan 2 kör
13 Santino Ferrucci Dale Coyne Racing  3 kör
14 Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing 3 kör
15 Ed Carpenter Ed Carpenter Racing 3 kör
16 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport 3 kör
17 Charlie Kimball A.J. Foyt Enterprises 5 kör
18 Tony Kanaan A.J. Foyt Enterprises -
19 Colton Herta Andretti Harding -
20 Rinus Van Kalmthout Ed Carpenter Racing -
21 Will Power Team Penske -
22 Marco Andretti Andretti Autosport -
23 Zach Veach Andretti Autosport -

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: