90 köre volt még hátra azoknak, akik meg akarták fosztani a gyakorlatilag egész évben vezető Josef Newgardent az egyik kézzel már régóta fogott bajnoki serlegtől. Colton Herta ebben a csatában nem volt érdekelt, a futamgyőzelemben viszont annál inkább, és azok után, hogy megszerezte a pole-pozíciót, meg is tudta tartani az első helyét a bajnoki cím szempontjából egyetlen életképes taktikával előre menekülő Scott Dixonnal szemben.
Ahogy haladt előre a verseny, az élen Herta és Dixon egyre inkább elhúztak mindenki mástól, ők ketten ugyanis egy másodperc körüli távolságban voltak egymástól, de Rossit már hat másodpercre le tudták szakítani a tizedik körre. Newgarden ekkor a negyedik helyen haladt, ami tökéletes volt a bajnoki cím szempontjából. Newgarden aztán később is kiválóan állt a többi bajnokesélyeshez képest, ugyanis még Rossit is meg tudta előzni, Pagenaud pedig hiába zárkózott egyre feljebb, az első kiállások után is csak mögötte volt. Dixon, bár továbbra is második volt, az ő szemszögéből nézve a riválisok nem álltak elég rosszul ahhoz, hogy neki esélye legyen a végelszámolásnál.
Alex Rossit aztán a dobogós pozíciók környékén előbb Pagenaud, majd a 30. körben vadászta le, az ex F1-es ekkor már panaszkodott rádión, hogy teljesen elfogytak a gumijai. Rossi nem sokkal később egészen Newgardenig esett vissza, aki azonban nem akarta mindenáron megelőzni őt - cserébe Felix Rosenqvist előzte meg mindkettejüket, aki pedig a legjobb újonc címére hajtott 2019-ben.
A második kerékcserék után egy ideig Will Power megelőzte Dixont és Pagenaud-t is, azonban mivel nem védekezett éppen szabályosan, vissza kellett engednie maga elé előbb az új-zélandi bajnoki címvédőt, akinek fogytak az esélyei a címvédésre, valamint Pagenaud-t, akinek ekkor még megvolt a sansza az összetett győzelemre. Az első sárga zászlós periódust Conor Daly idézte elő a 46. körben, vagyis szinte pontosan a verseny felénél, amikor Andrettit előzni akarván megforgott a pályán. A sárgás periódus alatt többen jártak a bokszban, egy embert viszont mindenképp megzavart ez a köztes időszak: Santino Ferrucci hátulról belerohant Takuma Szatóba, tönkretéve saját első felfüggesztését.
CONTACT! #FirestoneGP pic.twitter.com/C7dsmgWsbI
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) September 22, 2019
A verseny kétharmadánál, a 60. körben az első ötöt mindössze 4,5 másodperc választotta el, viszont Herta egyre inkább meglógott Dixontól, akit pedig Pagenaud és Power szorongatott. Az első ötösből Rosenqvist volt az, aki először kiállt, majd jöttek a többiek is - Dixont Pagenaud megint megelőzte, de Dixon megint vissza tudott jönni az Indy 500-győztes francia elé. A kiállások nagy győztese Will Power lett, aki másodiknak jött fel, 10 körrel a leintés előtt hátránya ráadásul hét tized volt csak Hertához képest.
A leintésig aztán Herta meg tudta tartani ezt a fél másodperc körüli fórt, ezzel pedig másodszor nyert idén újonc létére, mögötte Power és Dixon értek be másodikként és harmadikként. Simon Pagenaud végül negyedik lett, ezzel pedig, bár sokat adott Newgardennek, megelőzni már nem tudta a pontversenyben - Newgarden a közel sem tökéletesen működő autóját végül nyolcadikként hozta be (Rosenqvist, Rossi és Bourdais mögött), ez pedig elég volt ahhoz, hogy három éven belül másodszor is bajnoki címet ünnepelhessen. Előnyéből végül 25 pont maradt. Az év legjobb újonca Felix Rosenqvist lett, aki végül 5 ponttal zárt Colton Herta előtt az összetett hatodik helyén.
Newgarden befutója:
His second @IndyCar championship in three years!@JosefNewgarden gets it done for @Team_Penske! He's on top of the Indy racing world in 2019. #RISEABOVE pic.twitter.com/nho7swoPKN
— NBC Sports (@NBCSports) September 22, 2019
A futam végeredménye: