DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 19. kedd
USA

Chilton fél az ováltól, nem versenyez

Sosem szerencsés, ha egy pilóta fél beülni a versenyautójába, amivel utána háromszázzal száguld egy oválpályán. Márpedig Max Chiltonnal ez történt, ezért idén nem is gurul már pályára oválon.

A harminchat indulóból a legjobb harminchárom közé kellett bekerülniük Indianapolisban az időmérő edzések során a pilótáknak ahhoz, hogy részt vehessenek a híres ötszáz mérföldes viadalon. Ez hatalmas meglepetésre a 2017-ben brillírozó Fernando Alonsónak és a McLarennek nem sikerült, így kimaradt a rajtolók sorából.

Volt azonban valaki, aki még nála is jóval lassabb négykörös etapot teljesített, így teljesen utolsóként végzett a pótkvalifikáción is, ő pedig a Formula-1-et is megjárt Max Chilton. Most pedig az is nyilvánosságra került, hogy képtelen megbízni a versenyautójában, egyfajta félelem fogja el az oválpályákon, így ilyen típusú aszfaltcsíkon idén már nem is áll rajthoz (az épített és utcai pályákon viszont igen).

Chilton fél beülni az autójába az oválpályákon


A Carlin istálló pilótája maga döntött így nem sokkal az Indy 500 kvalifikációját követően, a csapattal megbeszélte a helyzetet, akik megértették félelmeit és már meg is találták helyettesét. A GPToday.net szakportál meg nem nevezett forrása megerősítette, hogy valóban így zajlottak az események.

„Tényleg igaz, Max leült az istállóval megbeszélni a problémát az indianapolisi időmérőt követően. Max úgy gondolja, képtelen jelenleg oválpályákon vezetni, nagyrészt azért, mert nem bízik az autójában, nem érzi magát kényelmesen benne. Többször is belső félelmet érzett, amikor be kellett szállnia versenyautójába” – így a Carlinhoz közel álló forrás.

Az istálló kedden hivatalosan megerősítette, hogy az oválokon az év végéig Conor Daly helyettesíti majd Chiltont. Daly beugróként az Andretti Autosport színeiben versenyzett Indianapolisban, de az évad többi versenyén nem vett részt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: