Az ötszörös Scott Dixon a második helyről indulva a legösszeszedettebb, legstabilabb teljesítményt nyújtotta az Indy GP 85 köre során, mégsem ő emelhette magasba a győzelemért járó trófeát. Az egyszerű IndyCar-rajongók nem is bánják, hiszen a címvédő elképesztő küzdelemben maradt alul a 2016-os bajnok Simon Pagenaud-val szemben, aki a leintés előtt húsz körrel még csapata kapitális taktikai hibáját kárhoztathatta.
A verseny első szakasza Felix Rosenqvistről, a sorozatban első pole-ját szerző svédről szólt: a pilóta megőrizte a vezetést a rajtnál, ám az első sárga zászlós szakaszon rajtavesztett. Marcus Ericsson eldobta autóját az utolsó kanyarban, így a pace car mögött sorakozhatott fel a mezőny, a restart után azonban Rosenqvist visszacsúszott a középmezőnybe, és nem is tudott kikecmeregni onnan – végül két "tüzes" kiállást követően a 8. helyen zárt. Ryan Hunter-Reay-nek sem jött ki a lépés, őt James Hinchcliffe forgatta ki – de még mindig jobban járt, mint az austini győztes Colton Herta, akit Jack Harvey pöckölt meg az egyes kanyarban, hiszen folytatni tudta a versenyt.
We're under yellow after @Ericsson_Marcus hit the wall coming out of Turn 14 #INDYCARGP // @IndyCaronNBC pic.twitter.com/uHswy6LneN
— NTT IndyCar Series (@IndyCar) 2019. május 11.
A vezetést Scott Dixon vette át csapattársától, és ellenállhatatlanul menetelt a győzelem felé – az egyre jobban szemerkélő esőben. A pálya nagyon lassan lett egyre nedvesebb, így folyamatosan ott lógott a levegőben a kérdés: kell-e esőgumira cserélni a slick Firestone-okat, és ha igen, mikor?
Az élen ez idő alatt folyamatos változások történtek az eltolt stratégiák miatt, de Dixon a középmezőnyben is „tartotta” vezető helyét. Mögötte azonban bőszen zajlott a csata: Pagenaud a kiállásánál átugrotta Harvey-t, és Ed Jones problémái miatt virtuálisan a második helyen találta magát, amikor azonban az eső rázendített, úgy tűnt, a Penske hibát követett el.
Először Tony Kanaan próbálta fel a rovátkolt abroncsokat, majd honfitársa, a tavalyi Indy 500 után visszatérő Helio Castroneves is követte a példáját – ám utóbbi ahogyan kihajtott a pitről, megpördült, és a bukótérben ragadt. Dixont egyből cserére hívta a Ganassi, Harvey, Spencer Pigot, Sebastien Bourdais és Matheus Leist is követte az új-zélandit, Pagenaud azonban kint maradt Graham Rahallal és Santino Ferruccival a háta mögött.
After throwing on the rain tires, @h3lio spun coming out of the pits.
— NTT IndyCar Series (@IndyCar) 2019. május 11.
This will mix things up again with 23 laps left at @IMS. #INDYCARGP // #ThisIsMay pic.twitter.com/jYpxyJmkEQ
Castroneves miatt ismét jöhetett a teljes pályás sárga zászló, és hamar nyilvánvalóvá vált, hogy az esőgumik jelentik az egyetlen opciót a folytatásra. Pagenaud a hatodik helyre csúszott így vissza, miután későn kapott észbe, a versenyigazgató pedig 18 körrel a leintés előtt indította útjára a mezőnyt.
Pigot gyors egymásutánban veszítette a pozíciókat, Pagenaud is megelőzte őt, majd a 2016-os bajnok Joneson is túljutott, így a harmadik pozícióért szorongathatta Leist-t. A brazil nem sokáig jelentett akadályt a penskés számára, ahogyan Harvey sem, a brit hiába rendelkezett nagyobb energiatartalékkal.
Öt körrel a vége előtt Dixon négy másodperccel vezetett a rakétaként közlekedő Pagenaud-val szemben, a sebességkülönbségnek köszönhetően pedig a távolság pillanatok alatt tizedére csökkent. A máskor rendíthetetlen Dixon zavarba is jött, és a 83. körben, a hetes kanyarban hibázott, utat hagyva a franciának.
The winning move. What a drive, @simonpagenaud #INDYCARGP // #ThisIsMay pic.twitter.com/piKGPkvefs
— NTT IndyCar Series (@IndyCar) 2019. május 11.
Pagenaud zseniális győzelmével hosszú negatív sorozatot szakított meg: a 2017-es szezonzáró sonomai verseny óta mindössze két dobogós helyet szerzett, így több, mint elégtétel számára az indianapolisi siker, ahol egyébként bajnoki évében is nyerni tudott három évvel ezelőtt.
Dixon zsinórban harmadik alkalommal zárt második pozícióban az Indy GP-n, így még mindig nyeretlen idén, de erős futásával a tabella élére ugrott. A harmadik helyen végző Jack Harvey toronymagasan legjobb eredményét érte el harmadik helyével.
A futam végeredménye:
1 | Simon Pagenaud | Team Penske | Dallara/Chevrolet | 85 | 2h00m28.1166s |
2 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Dallara/Honda | 85 | 2.0469s |
3 | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | Dallara/Honda | 85 | 3.7683s |
4 | Matheus Leist | AJ Foyt Enterprises | Dallara/Chevrolet | 85 | 5.4378s |
5 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | Dallara/Chevrolet | 85 | 6.0938s |
6 | Ed Jones | Ed Carpenter Racing | Dallara/Chevrolet | 85 | 7.1027s |
7 | Will Power | Team Penske | Dallara/Chevrolet | 85 | 7.5853s |
8 | Felix Rosenqvist | Chip Ganassi Racing | Dallara/Honda | 85 | 8.7080s |
9 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Dallara/Honda | 85 | 9.1802s |
10 | Santino Ferrucci | Dale Coyne Racing | Dallara/Honda | 85 | 12.7201s |
11 | Sebastien Bourdais | Dale Coyne Racing | Dallara/Honda | 85 | 16.6131s |
12 | Zach Veach | Andretti Autosport | Dallara/Honda | 85 | 19.6145s |
13 | Marco Andretti | Andretti Herta | Dallara/Honda | 85 | 26.9994s |
14 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan | Dallara/Honda | 85 | 28.0345s |
15 | Josef Newgarden | Team Penske | Dallara/Chevrolet | 85 | 28.4598s |
16 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | Dallara/Honda | 85 | 28.6403s |
17 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Dallara/Honda | 85 | 29.1217s |
18 | Max Chilton | Carlin | Dallara/Chevrolet | 85 | 32.0458s |
19 | Patricio O'Ward | Carlin | Dallara/Chevrolet | 85 | 1m12.0400s |
20 | Tony Kanaan | AJ Foyt Enterprises | Dallara/Chevrolet | 83 | 2 Laps |
21 | Helio Castroneves | Team Penske | Dallara/Chevrolet | 83 | 2 Laps |
22 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Dallara/Honda | 81 | 4 Laps |
23 | Colton Herta | Harding Racing | Dallara/Honda | 15 | Contact |
24 | Marcus Ericsson | Schmidt Peterson Motorsports | Dallara/Honda | 11 | Contact |