Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. június 19. szerda
USA

IndyCar: Pagenaud nyerte az eső-thrillert Indianapolisban

Az év eddigi legjobb futamát hozta az Indy GP: izgalmas csatákról, remek előzésekről, stratégiai mester- és melléfogásokról, valamint egy zseniális felzárkózás után szerzett győzelemről marad emlékezetes az indianapolisi összecsapás.

Az ötszörös világbajnok Scott Dixon a második helyről indulva a legösszeszedettebb, legstabilabb teljesítményt nyújtotta az Indy GP 85 köre során, mégsem ő emelhette magasba a győzelemért járó trófeát. Az egyszerű IndyCar-rajongók nem is bánják, hiszen a címvédő elképesztő küzdelemben maradt alul a 2016-os bajnok Simon Pagenaud-val szemben, aki a leintés előtt húsz körrel még csapata kapitális taktikai hibáját kárhoztathatta.

A verseny első szakasza Felix Rosenqvistről, a sorozatban első pole-ját szerző svédről szólt: a pilóta megőrizte a vezetést a rajtnál, ám az első sárga zászlós szakaszon rajtavesztett. Marcus Ericsson eldobta autóját az utolsó kanyarban, így a pace car mögött sorakozhatott fel a mezőny, a restart után azonban Rosenqvist visszacsúszott a középmezőnybe, és nem is tudott kikecmeregni onnan – végül két "tüzes" kiállást követően a 8. helyen zárt. Ryan Hunter-Reay-nek sem jött ki a lépés, őt James Hinchcliffe forgatta ki – de még mindig jobban járt, mint az austini győztes Colton Herta, akit Jack Harvey pöckölt meg az egyes kanyarban, hiszen folytatni tudta a versenyt.

A vezetést Scott Dixon vette át csapattársától, és ellenállhatatlanul menetelt a győzelem felé – az egyre jobban szemerkélő esőben. A pálya nagyon lassan lett egyre nedvesebb, így folyamatosan ott lógott a levegőben a kérdés: kell-e esőgumira cserélni a slick Firestone-okat, és ha igen, mikor?

Az élen ez idő alatt folyamatos változások történtek az eltolt stratégiák miatt, de Dixon a középmezőnyben is „tartotta” vezető helyét. Mögötte azonban bőszen zajlott a csata: Pagenaud a kiállásánál átugrotta Harvey-t, és Ed Jones problémái miatt virtuálisan a második helyen találta magát, amikor azonban az eső rázendített, úgy tűnt, a Penske hibát követett el.

Először Tony Kanaan próbálta fel a rovátkolt abroncsokat, majd honfitársa, a tavalyi Indy 500 után visszatérő Helio Castroneves is követte a példáját – ám utóbbi ahogyan kihajtott a pitről, megpördült, és a bukótérben ragadt. Dixont egyből cserére hívta a Ganassi, Harvey, Spencer Pigot, Sebastien Bourdais és Matheus Leist is követte az új-zélandit, Pagenaud azonban kint maradt Graham Rahallal és Santino Ferruccival a háta mögött.

Castroneves miatt ismét jöhetett a teljes pályás sárga zászló, és hamar nyilvánvalóvá vált, hogy az esőgumik jelentik az egyetlen opciót a folytatásra. Pagenaud a hatodik helyre csúszott így vissza, miután későn kapott észbe, a versenyigazgató pedig 18 körrel a leintés előtt indította útjára a mezőnyt.

Pigot gyors egymásutánban veszítette a pozíciókat, Pagenaud is megelőzte őt, majd a 2016-os bajnok Joneson is túljutott, így a harmadik pozícióért szorongathatta Leist-t. A brazil nem sokáig jelentett akadályt a penskés számára, ahogyan Harvey sem, a brit hiába rendelkezett nagyobb energiatartalékkal.

Öt körrel a vége előtt Dixon négy másodperccel vezetett a rakétaként közlekedő Pagenaud-val szemben, a sebességkülönbségnek köszönhetően pedig a távolság pillanatok alatt tizedére csökkent. A máskor rendíthetetlen Dixon zavarba is jött, és a 83. körben, a hetes kanyarban hibázott, utat hagyva a franciának.

Pagenaud zseniális győzelmével hosszú negatív sorozatot szakított meg: a 2017-es szezonzáró sonomai verseny óta mindössze két dobogós helyet szerzett, így több, mint elégtétel számára az indianapolisi siker, ahol egyébként bajnoki évében is nyerni tudott három évvel ezelőtt.

Dixon zsinórban harmadik alkalommal zárt második pozícióban az Indy GP-n, így még mindig nyeretlen idén, de erős futásával a tabella élére ugrott. A harmadik helyen végző Jack Harvey toronymagasan legjobb eredményét érte el harmadik helyével.

A futam végeredménye:

1 Simon Pagenaud Team Penske Dallara/Chevrolet 85 2h00m28.1166s
2 Scott Dixon Chip Ganassi Racing Dallara/Honda 85 2.0469s
3 Jack Harvey Meyer Shank Racing Dallara/Honda 85 3.7683s
4 Matheus Leist AJ Foyt Enterprises Dallara/Chevrolet 85 5.4378s
5 Spencer Pigot Ed Carpenter Racing Dallara/Chevrolet 85 6.0938s
6 Ed Jones Ed Carpenter Racing Dallara/Chevrolet 85 7.1027s
7 Will Power Team Penske Dallara/Chevrolet 85 7.5853s
8 Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing Dallara/Honda 85 8.7080s
9 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Dallara/Honda 85 9.1802s
10 Santino Ferrucci Dale Coyne Racing Dallara/Honda 85 12.7201s
11 Sebastien Bourdais Dale Coyne Racing Dallara/Honda 85 16.6131s
12 Zach Veach Andretti Autosport Dallara/Honda 85 19.6145s
13 Marco Andretti Andretti Herta Dallara/Honda 85 26.9994s
14 Takuma Sato Rahal Letterman Lanigan Dallara/Honda 85 28.0345s
15 Josef Newgarden Team Penske Dallara/Chevrolet 85 28.4598s
16 James Hinchcliffe Schmidt Peterson Motorsports Dallara/Honda 85 28.6403s
17 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Dallara/Honda 85 29.1217s
18 Max Chilton Carlin Dallara/Chevrolet 85 32.0458s
19 Patricio O'Ward Carlin Dallara/Chevrolet 85 1m12.0400s
20 Tony Kanaan AJ Foyt Enterprises Dallara/Chevrolet 83 2 Laps
21 Helio Castroneves Team Penske Dallara/Chevrolet 83 2 Laps
22 Alexander Rossi Andretti Autosport Dallara/Honda 81 4 Laps
23 Colton Herta Harding Racing Dallara/Honda 15 Contact
24 Marcus Ericsson Schmidt Peterson Motorsports Dallara/Honda 11 Contact
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?