Idén május 26-án rendezik a világ leghíresebb oválpályás versenyét, az Indy 500-at, amelyen a spanyol pilóta második alkalommal fog rajthoz állni. Célja ezúttal is a győzelem – aminek esélyétől két évvel ezelőtt a hajrában egy motorhiba miatti kiesés fosztotta meg –, ennek érdekében pedig immár a McLaren is teljes mellszélességgel mögötte áll. A wokingi csapat 2017-ben még az Andretti zászlaja alatt versenyzett, most azonban már külön entitásként neveztek, saját csapatot felállítva a nagy amerikai projektre, amelynek vezetője a Force Indiától tavaly menesztett Robert Fernley lett. További nagy változás, hogy a Honda helyett immár a Chevrolet-vel léptek partnerségre, amelynek karosszériáját és motorját már Wokingban szerelték össze, az első szárnypróbálgatásokra pedig most a Texas Motor Speedway-re utaztak.
A texasi pálya az indianapolisi után a második legtempósabb ovál az IndyCar versenynaptárában, noha jóval rövidebb (a 4 km-hez képest ez csak 2,3 km), és a nyomvonala is eltér kissé, a célegyenese inkább trapézformát ölt. A McLaren mégis ideális helyszínnek tartotta ezt egy egynapos privát tesztre, amely az egyedül köröző Alonso elmondása szerint nem is annyira az autóról, inkább a csapatépítésről szólt.
„A nap első részében még volt pár problémánk, amivel kalkuláltunk is, délután viszont már zökkenőmentesen zajlott a tesztünk, amit összességében pozitívan értékelek. Egy kicsit sikerült is javítanunk az autó teljesítményén, és különféle beállításokkal is kísérleteztünk – szerintem így már felkészültebben érkezhetünk a 24-i közös tesztre” – nyilatkozta a spanyol az IndyCar weboldalának.
„A csapatunkat vegyes társaság alkotja: vannak embereink a McLaren F1-es programjából, mások az Egyesült Államokból, megint mások a Chevrolet-től érkeztek. Hónapokon át egyeztettünk már egymással e-mailen keresztül, de ez volt az első alkalom, hogy mind összejöttünk egy helyen. Emiatt is szükségünk volt erre a napra, és azt mondanám, hogy ez is jelentette most a prioritást: felvenni egymással a kapcsolatot, hogy megtanuljunk együtt dolgozni, és így vághassunk neki a következő hónapnak. Az autót illetően pedig csak próbálgattuk, hogyan reagál például a stabilizátor vagy a hasmagasság változtatására, noha ez nem is feltétlenül reprezentatív, hiszen Indianapolis egy nagyon másféle pálya.”
Az itt használt jármű csupán egy tesztautó volt, az a modell ugyanis, amelyet a McLaren nemrég büszkén bemutatott, majd április 24-én áll először munkába, amikor egy közös tesztet tartanak az IndyCar mezőnye számára az indianapolisi oválon. A versenyhónap eseményei aztán május 14-én, kedden kezdődnek majd meg az első szabadedzéssel, az időmérőt 18-19-én, a futamot pedig 26-án rendezik.
Alonso már csak a kéthetes esemény sajátos hangulata miatt is várja, hogy eljöjjön a május, azt viszont tudja, hogy a győzelem esélyeiről Indianapolis kapcsán még a legjobbak is csak óvatosan nyilatkozhatnak.
„Remélhetőleg versenyképesek leszünk. De a leginkább azt várjuk, hogy átérezzük azt az adrenalinlöketet, azt a varázslatot, amit csak az Indy 500 képes nyújtani. Tudjuk, hogy mennyire nehéz lesz nyerni. Tiszteljük a pályát és tiszteljük a versenytársainkat is, és tudjuk, hogy egy kis szerencsére is szükségünk lesz hozzá. Sokkal inkább a verseny fogja kiválasztani, hogy ki fog győzni” – tanúsított alázatot a 37 éves spanyol.
„Miután tavaly megnyertem a Le Mans-t, már csak az Indy 500 maradt hátra számomra a nagyok közül. Szerencsésnek érzem magam, hogy az év elején a daytonai 24 óráson is győzni tudtam, így ha egy napon megnyerném az Indy 500-at, akkor azzal nemcsak a tripla koronát teljesíteném, hanem egy kicsit annál is többet.”
Ha a dolgok számára kedvezően alakulnak, akár még az is előfordulhat, hogy Alonso nem kétszeres, hanem már háromszoros világbajnokként érkezik majd az Indy 500-ra: ehhez az kell, hogy a WEC május 4-i spái futamán diadalmaskodjon Sebastien Buemi és Kazuki Nakajima oldalán, ha pedig eközben a másik Toyota kiesne, akkor a Conway, Kobayashi, Lopez trió már a több pontot érő Le Mans-i szezonzárón sem tudna fordítani.