Nagyon hamar kukába dobhatta idei szezonját a kétszeres Formula-1-es világbajnok, Emerson Fittipaldi unokája, Pietro. A WEC-széria nyitófutama előtti edzésen a fiatal brazil óriásit bukott a DragonSpeed BR Engineering BR1 versenyautójával, aminek következtében bal lábát és jobb bokáját is eltörte.
Ezzel elúszott számára a Le Mans-i 24 órás is, ahol első ízben vett volna részt. A jobb boka aránylag gyorsan meggyógyult, ám bal lábának teljes gyógyulása hosszabb időt igényel. Bár az IndyCarban egy speciális lábvédővel már rajthoz állt Mid-Ohióban, július végén, utólag elismerte, túl korai volt a visszatérés, mivel erős fájdalmat és kimerültséget érzett a verseny során.
Néhány hét múlva viszont teljesen meggyógyulhat sérült bal lába is és már jövő évi feladataira koncentrál. „Néhány (valószínűleg öt-hat) héten belül 100%-os állapotban leszek és a bal lábam végre teljesen rendbe jön. Egyelőre nem döntöttünk arról, hova tovább 2019-ben. Kissé korai lenne még erről beszélnem, de egyértelmű célom, hogy teljes szezont fussak egy nyitott karosszériás sorozatban” – idézi Pietro Fittipaldit a Motorsport.com szakoldal.
„Mindenképpen szeretnék az Indy 500-on is versenyezni, ez az egyik fő célom. Idén nem tehettem meg, de ha esélyem nyílik rá, egészen biztos, hogy jövőre rajthoz akarok állni ezen a viadalon” – tette hozzá a brazil tehetség.
Dale Coyne (Fittipaldi indycaros csapatfőnöke) mindenesetre nagy fába vágta a fejszéjét, ugyanis extra szponzori pénzeket próbál szerezni, hogy nagyszabású terveit végrehajtsa. A veterán csapatfőnök ugyanis szeretné megtartani Fittipaldit jövőre is, miközben a Formula-1-ben körön kívülre kerülő tehetségekre is fáj a foga (Ocon, Vandoorne és Wehrlein vannak a célkeresztben). Ha úgy alakul, az IndyCarban egyáltalán nem ritka, hogy egy csapat kettőnél több autót is nevez a bajnokságban, gondoljunk csak Michael Andretti gárdájára, az egykori CART-bajnok négy-öt versenyautót szokott indítani már hosszú évek óta.