Először 2017-ben kóstolt bele az Indy-sorozat világába a spanyol ász, amikor annyira megcsömörlött az F1-ben versenyképtelen McLaren-Hondától, hogy inkább úgy döntött, kihagyja a monte-carlói viadalt, helyette a híres, indianapolisi 500 mérföldes futamon próbálja ki magát.
Bár a sors iróniája, hogy ott is egy (az Andretti Autosport által felkészített) McLaren-Hondával rajtolt el és mutatta be tehetségét. Valóban kiválóan vezetett Alonso, huzamos ideig vezette is a versenyt, mielőtt a hajrában (még mindig az élmezőnyben autózva) egy sajnálatos motorhiba miatt kiállni kényszerült.
Már akkor szó volt róla, hogy esetleg az idei teljes szezont a tengerentúlon tölti, de végül a McLaren motorcseréje Hondáról Renault-ra meggyőzte a maradásról. Nagy reményeket fűzött ehhez az évadhoz, de a wokingiak autója idén sem képes felvenni a versenyt az élen álló három csapattal, ráadásul most már legutóbb, zsinórban kétszer műszaki hiba miatt a futamot sem tudta befejezni Alonso, tehát nagyjából hasonlóan rossz a helyzet, mint tavaly. A legtöbb szakértő szerint 2021-ig a McLaren nem is lesz képes feljebb lépni, az pedig a spanyolnak már túl késői felemelkedés lenne.
Az elmúlt napokban ismét felerősödtek a híresztelések, hogy a spanyol marad a McLarennél, viszont a jövőre (vélhetően megint az Andretti istálló segítségével) indított IndyCar csapatban. Az Amerikában versenyzők már tavaly is unszolták a kétszeres világbajnokot, hogy csatlakozzon hozzájuk, most erre nagyobb esély lesz.
A legendás Bobby Rahal fia, Graham Rahal is tagja a jelenlegi mezőnynek. A Twitteren keresztül üzent Alonsónak. „Hé, Alonso! Az IndyCar téged hív! Szívesen vennénk, ha a versenyszellemeddel és a fantasztikus vezetői tehetségeddel csatlakoznál hozzánk. Gyere és versenyezz velünk, találkozunk 2019-ben!” – így a rövid üzenet. A spanyol csak egy hangulatjellel válaszolt, hogy tetszik neki az ötlet.
Jelenleg Fernando Alonso figyelmét se a Formula-1, se az IndyCar nem köti le, mivel egész héten Le Mans-ban van jelenése a híres, 24 órás viadalon. Kifejezetten győzelmi esélyekkel, ugyanis a két, hibrid meghajtású Toyotával reálisan senki nem veheti fel a versenyt. Hogy 2019-ben mihez kezd, az még mindenki számára rejtély, de a szakértők azt gyanítják, hogy a Tripla Korona elhódítása miatt a Le Mans-i eredmény igen fontos faktor lesz.