Szűk három év múlva érkeznek az új erőforrások az IndyCarba. A 2,4 literes, ikerturbós V6-os aggregátok teljesítménye több, mint 900 lóerős lesz, amikor a pilóta használja az előzést segítő „push-to-pass” rendszert, amit azonban egy versenyen csak korlátozott ideig tehet meg.
2012 óta vannak érvényben a jelenlegi regulák, a Chevrolet és a Honda is 2,2 literes, ikerturbós V6-osokat szerel a versenyautókba. A következő periódust hat évadra tervezik, 2021 és 2026 között lesz érvényben, a gyártók azonban csak 2020 nyarától tesztelhetik a pályán is új motorjaikat.
A jelek szerint a versenyzők kérték, hogy több lóerővel gazdálkodhassanak, az új szabályozás pedig esélyt kínál arra, hogy további motorszállító(k) is érkezzenek a sorozatba. „Pilótáink kértek minket, hogy a következő motorszabályzat lefektetésénél több lóerő legyen a jobb lábuk alatt. A Chevrolet, a Honda és az IndyCar motorfejlesztési csoportjának köszönhetően ezt meg is kapják” – nyilatkozta Jay Frye, az IndyCar-sorozat elnöke.
„Számos megbeszélést folytattunk csapatok és gyártók vezetőivel, kikérve véleményüket a jövőre nézve. Egyelőre azonnali bejelentést nem teszünk új motorszállítók érkezéséről, de a jelek szerint nagyon jó úton járunk a bővülés felé” – tette hozzá Frye.
A széria vezetői pozitívan látják a jövőképet az új motorok miatt, amelyeknél a fordulatszám felső határa 12 000-nél lesz. Nem beszéltek pontos árakról, de annyi bizonyos, hogy az egyszerűbb felépítésű erőforrás vásárlása és fejlesztése töredékébe kerül a jelenlegi F1-es motorokéhoz képest. Általában az előzéssel sincs probléma az amerikai sorozatban, ami a Formula-1 jelenlegi, egyik legnagyobb gondja.