Sokan féltették Fernando Alonsót az indianapolisi kalandtól, ugyanis teljesen nulla oválpályás tapasztalattal a háta mögött döntötte el, hogy az Andretti Autosport által felkészített McLarennel a Monacói Nagydíj helyett inkább a világ leghíresebb 500 mérföldes versenyén vesz részt.
Michael Andretti mellett többek között Gil de Ferran, korábbi kétszeres IndyCar-bajnok is pártfogásába vette a spanyolt, aki az első naptól kezdve nagyon ráérzett az oválpályás versenyzésre. Egyetlen pillanatra sem félt a katlanban, néhány kör elteltével máris simán teljesítette a selejtezőszintet, majd napról napra tovább gyorsult.
Az időmérő edzésen is bekerült a legjobb tízbe, a versenyen pedig szintén bámulatos teljesítményt nyújtott. A forgalomban autózás sem okozott gondot Alonsónak (pedig ettől féltették a legtöbben), huzamos ideig vezette is a versenyt, pontosan 27 körön át. Végül ugyanaz okozta a vesztét, mint a Formula-1-ben is olyan sokszor az elmúlt években, a Honda-erőforrás beadta a kulcsot, pedig még a hajrában is (21 körrel a vége előtt) a közvetlen élmezőnyben autózott.
Az Indy 500 győztese és kétszeres IndyCar bajnok Gil de Ferran részt vett Alonso felkészítésében és alig várja, hogy ismét együtt dolgozhasson vele a McLaren-Andretti Autosport Hondánál. „Ha Fernando újra visszatér közénk, ismét vele szeretnék dolgozni. Remélhetőleg úgy dönt, hogy ismét megpróbálja, megint ott leszek vele és segítem őt” – fogalmazott a népszerű, korábbi kétszeres IndyCar bajnok.
„Természetesen egészen fantasztikus volt, láthattuk. De őszintén, kevesebbre számítottunk? A végtelenségig profi szemléletű és hozzáállású, nagyon tehetséges és mindig egyre keményebben dolgozik, hogy még jobb lehessen és még többet hozhasson ki magából. Úgy vélem sosem fejezzük be a tanulást. Ameddig versenyeztem, az utolsó napomig mindig tanultam valami újat. Ezért gondolom azt, hogy a segítségére lehetek” – tette hozzá de Ferran.
„Még mindig csak a második IndyCar versenye lenne, egyben a második szereplése oválpályán. Még rengeteg tapasztalatot szerezhet a körülötte levő rutinos oválmenőktől” – zárta gondolatait a brazil. Azt már tudjuk, hogy a McLaren és az Andretti istálló ismét egymás felé kacsintgat, hogy 2018-ban is együtt készítenek fel egy versenyautót az Indy 500-ra, de hogy Alonso fogja-e vezetni, ezt egyelőre nagy homály fedi.