Tavaly a Penske istálló a Chevrolet csomagjával verhetetlen kombinációnak bizonyult. A bajnoki összetett első három helyét kisajátította Roger Penske istállója, köztük természetesen a bajnok, francia Pagenaud-val. Mint korábban már megírtuk, Pagenaud idén a 22-es helyett az 1-es rajtszámmal fog versenyezni, nagyon motivált, hogy megvédi címét.
Will Power lesz az egyik csapattársa a háromból. Az amerikainak tavaly komoly hátrányból kellett indulnia, ugyanis az első futamot máris ki kellett hagynia sérülés miatt és a szezon első felében saját bevallása szerint sem került csúcsformába. Power reméli, idén elkerülik a sérülések és harcba indul második bajnoki címéért.
Helio Castroneves tavalyi harmadik helye nem gyenge teljesítmény, ám ez már a második szezonja volt zsinórban győzelem nélkül. Ő megtarthatta helyét, a negyedik Penske kocsit azonban már nem Juan Pablo Montoya vezeti, hanem az Ed Carpenter csapattól átigazolt Josef Newgarden. Newgardent az egyik legnagyobb tehetségnek tartják, aki bármikor képes bajnoki címer nyerni. Az amerikai pilóta most egy igazán ütőképes csapatba került, ami akár a végső győzelmet is meghozhatja számára.
A Penske egyik nagy riválisa, Chip Ganassi istálló a Chevrolet-ről Hondára váltott. További változás, hogy az évtizedek óta őket támogató szponzor (a Target) távozott, de a pilótafelállás változatlan. A négyszeres bajnok Scott Dixon és Tony Kanaan képviselik a rutint, a másik két versenyzőjük pedig Charlie Kimball és Max Chilton.
Dixon tavaly két győzelmet aratott, Phoenixben és Watking Glenben. A Honda erőforrással szerelt autók tavaly összesen két sikert értek el, így kissé hazardírozásnak tűnhet Chip Ganassi részéről a Hondára váltás. Igaz, a ’90-es évek közepén egy hasonló lépés végül zsinórban három bajnoki címet hozott az istállónak. Kanaan 2004-ben bajnok lett, négy éve pedig az Indy 500-on diadalmaskodott. Neki sem sikerült az utóbbi két szezonban a győzelem, talán majd idén. Kimball az állandóságot képviseli, ez lesz a csapatnál zsinórban a hetedik éve, igaz, mindössze egy futamgyőzelmet aratott eddig.
Az Andretti Autosport csapata három pilótával vág neki a szezonnak, Ryan Hunter-Reay és Marco Andretti maradtak, Takuma Sato pedig érkezett. Andrettiéknek van egy külsős pilótájuk is Bryan Herta segítségével, ő pedig nem más, mint a tavalyi Indy 500 győztes, Alexander Rossi. Az istállóra ráfér a siker, ugyanis ezt a szerencsés győzelmet leszámítva tavaly nem volt több sikerük.
Ejtsünk még néhány szót 2000-es évek mágusáról, a négyszeres bajnok Sebastien Bourdais-ről is. Dale Coyne csapatához szerződött vissza, ahol 2011-ben a Forma 1-es kitérő után visszatérhetett az Indycarba. Az istálló nem számít túlságosan erősnek és Bourdais is leszálló ágban van egy ideje, de néhány győzelmet még bezsebelhet akár. Az elmúlt három szezonban összesen négy sikert számlálhatott, az összetettben nem volt tényező.
A Rahal Letterman csapat a főnök fiával, Graham Rahallal és a veterán Oriol Serviával próbálkozik idén. Rahal közel került a vb-címhez két éve, tavaly azonban autója gyengesége miatt mindössze egy győzelemre futotta.
Ez lesz az utolsó szezon különböző Honda és Chevrolet aero csomagokkal, ugyanis 2018-tól egységesítik azt. Az évad szeptember 17-én, Sonomában fejeződik be. Érdekes versenyekre számíthatunk!