A német DTM és japán Super GT hosszú ideje dolgozik azon, hogy szabályaik közeledjenek egymáshoz, ezáltal pedig a sorozatok átjárhatók legyenek – azaz a három nagy német gyártó, a Mercedes, BMW és Audi indulhasson a japán mezőnyben, és fordítva. Szeptemberben egy fontos találkozó zajlott Tokióban, amelyen sikerült megállapodni arról, hogy 2017-ben kétliteres, négyhengeres turbómotorok érkeznek a DTM-be – a Super GT már jelenleg is ezt a formátumot használja.
Megegyeztek abban is, hogy az új, közös szabályrendszer a Class One nevet fogja viselni, ez az egyforma motorok mellett a gumispecifikációt, tesztkorlátozásokat, DRS-használat szabályait is előírja. „A gyárak döntése, hogy akarnak-e egyik nap még Suzukában versenyezni, a következő hétvégén a Nürburgringen, azután két hét múlva Daytonában” – beszélt a távlatokról a DTM-et szervező ITR elnöke, Hans Werner Aufrecht.
A tokiói találkozón jelen volt az amerikai motorsport-szövetség, az IMSA is, ugyanis őket is be szeretnék vonni a Class One terveibe: a szándék egy önálló amerikai bajnokság létrehozása, amely a közös szabályrendszer alapján működne, és ahol amerikai, német és japán márkák is versenghetnének egymással. A korai tervek úgy szóltak, hogy az első versenyt 2015-ben tartják meg, nemrég viszont már csak 2017-ről esett szó.
A sorozat indulása azonban még tovább csúszhat, egyszerű okból kifolyólag: az amerikai autógyártókat cseppet sem érdekli a tervezett bajnokság. Így pedig már a japánok sem akarnának beszállni.
„A rajtrácson három német gyártónak kellene lennie, három japánnak és három amerikainak” – mondta a Racing Engineering magazinnak Masaaki Bandoh, a GTA elnöke, amely a Super GT promótere. „Ez a Class One valódi lényege. Marketing szempontjából nagyszerű lenne a Super GT az USA-ban, de a helyi gyártók nélkül, mint a Ford vagy General Motors, nincsen értéke számunkra.”