DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Túraautó

MEGVAN: Michelisz Norbert világkupa-győztes a WTCR-ben!

Egy egészen kaotikus, változékony időjárási körülmények között megtartott és izgalmakkal teli malajziai hétvége után Michelisz Norbertnek sikerült megszereznie a WTCR bajnoki címét!

A WTCR szezonzáró hétvégéjének második futamán látott káosz következtében későbbre tolta az utolsó verseny rajtját az FIA, melyen a világkupa-győzelemért még harcban lévő Michelisz Norbert és Esteban Guerrieri indultak az első sorból.

Norbi előnye a második versenyen 27 egységről 10 pontra csökkent, azonban a főfutamon így is elegendő volt számára egy dobogós helyezés, hogy ő legyen a WTCR 2019-es szezonjának győztese. A pole-pozícióból induló Michelisz autója előtt szerelők hada állt a rajtrácson, és a felvezető kör előtt egy teljes újraindításra kérte őt a csapat, így már a verseny előtt nem jó előjelek mutatkoztak Norbi végső sikerére, miközben Tassi Attila el sem tudott indulni az utolsó versenyen.



Michelisz kerekei kipörögtek a rajtnál, amit riválisa, Guerrieri jobban kapott el, s megelőzte Norbit, ahogyan Azcona is elment mellette a rajtot követően. A harmadik pozíció is bajnoki címet jelentett volna ekkor Norbinak abban az esetben, ha Guerrieri megnyeri a zárófutamot.

Az első körben Kristoffersson is elment Michelisz mellett, aki ekkor már csak a negyedik pozícióban volt, ami azt jelentette, hogy Guerrieri állt jobban két ponttal. Michelisz Norbert autójával azonban szemmel láthatóan nem stimmelt valami, mivel nem volt meg a tempója.

Azcona folyamatosan támadta Guerrierit, ekkor ebben bízhattunk leginkább, hiszen Guerrieri második helye esetén Michelisznek elegendő volt egy hatodik pozíció is. A második körben bejött a safety car, ekkor Guerrieri állt az élen, Michelisz pedig a negyedik helyen haladt. Az ötödik körben aztán folytatódott a verseny, Michelisz pedig jól kapta el az újraindítást, és megtámadta Kristofferssont, akivel össze is értek, de Norbi egyelőre a svéd mögött maradt.

Az újraindítást követően Tarquini feltartotta a hátulról érkezőket, így lélegzethet juttatva Micheliszt, Azcona és Guerrieri pedig oda-vissza előzgették egymást. Guerrieri a csata hevében lecsúszott a fűre, négyen mentek egymás mellett az egyik kanyarban, a sorrend pedig ekkor a magyar szurkolóknak kedvezett: Azcona, Guerrieri, Kristoffersson, Michelisz.

A 14 körös verseny 6. körében Kristoffersson is elment az argentin bajnokaspiráns mellett, és Norbi is megpróbálta megelőzni riválisát, akivel össze is értek. Guerrieri tempója az újraindítás óta nem volt az igazi, Norbi autója viszont megtáltosodott. A kör végén Guerrieri már csak hatodik volt, Michelisz pedig a harmadik helyen állt. Guerrieri autójában elkezdtek villogni a vészfények.

Az argentin ezután folyamatosan visszacsúszott, miközben Norbi senkivel sem állt le csatázni, mindenkit elengedett maga mellett, Guerrieri pedig már csak a 13. helyen haladt hat körrel a vége előtt. Viszont, hogy az izgalmaknak ne legyen vége, Shedden kicsúszása miatt a nyolcadik körben ismét pályára gurult a safety car.

Guerrieri autójában egyébként a kicsúszás okozott meghibásodást, mivel a felverődő fű és sár eltömítette a hűtőnyílásokat, s a biztonsági autós periódus alatt be is hajtott a bokszba az argentin, azonban nem állt meg, pedig a szerelők ott várták, hogy megtisztítsák a hűtőnyílásokat, ezzel Guerrieri a 21. helyre jött vissza, ami már nem pontszerző hely.

Egy körrel később ismét kijött Guerrieri, ekkor már meg is állt, de bajnoki reményei itt szerte is foszlottak. Michelisz eközben az ötödik helyről várta az újraindítást négy körrel a vége előtt. A végén Azcona, Kristoffersson és Ceccon hajtottak a győzelemért, s a szezon utolsó futamát végül Kristoffersson nyerte meg, míg Michelisz Norbert az ötödik helyen célba érve biztosította be világkupa győzelmét, a csapatbajnoki címet pedig a Lynk&Co szerezte meg.

A malajziai szezonzáró végeredménye:

#VersenyzőCsapatAutóHátrány
1 Johan Kristoffersson SLR Volkswagen Volkswagen 39m02.972s
2 Mikel Azcona PWR Racing Cupra 2.026s
3 Kevin Ceccon Team Mulsanne Alfa Romeo 2.182s
4 Frederic Vervisch Comtoyou Audi Audi 4.296s
5 Norbert Michelisz BRC Squadra Corse Hyundai 9.297s
6 Gabriele Tarquini BRC Squadra Corse Hyundai 9.905s
7 Nestor Girolami Munnich Motorsport Honda 13.150s
8 Tiago Monteiro KCMG Honda 14.737s
9 Thed Bjork Cyan Racing Lynk & Co 17.308s
10 Benjamin Leuchter SLR Volkswagen Volkswagen 17.807s
11 Rob Huff SLR VW Motorsport Volkswagen 19.279s
12 Jean-Karl Vernay WRT Audi 21.373s
13 Yvan Muller Cyan Racing Lynk & Co 24.479s
14 Andy Priaulx Cyan Performance Lynk & Co 25.776s
15 Daniel Haglof PWR Racing Cupra 26.418s
16 Hafizh Syahrin Team Engstler Hyundai 36.567s
17 Yann Ehrlacher Cyan Performance Lynk & Co 36.827s
18 Mehdi Bennani SLR VW Motorsport Volkswagen 37.687s
19 Mitchell Cheah Team Engstler Hyundai 40.223s
20 Niels Langeveld Comtoyou Audi Audi 43.171s
21 Douglas Khoo Viper Niza Racing Cupra 56.247s
22 Esteban Guerrieri Munnich Motorsport Honda 59.437s
23 Ma Qinghua Team Mulsanne Alfa Romeo 1m50.645s
- Joao Paulo de Oliveira KC Motorgroup Honda Kiesett
- Gordon Shedden WRT Audi Kiesett
- Tom Coronel Comtoyou Cupra Cupra Kiesett
- Augusto Farfus BRC Racing Team Hyundai Kiesett
- Attila Tassi KCMG Honda Nem indult
- Aurelien Panis Comtoyou Cupra Cupra Kiesett
- Nicky Catsburg BRC Racing Team Hyundai Kizárták

Ezek után bárki büszkén viselheti a kizárólag nálunk beszerezhető Michelisz-pólót, melyet a webshopunkon keresztül tudtok megrendelni!


Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: