Az elsődleges cél a motor novemberi 12.-i behajózása előtt egy véső tesztüzem volt. Ez aztán annyira jól alakult, hogy Laller az első helyért járó kupát is elvitte. A dolog persze koránt sem volt annyira egyszerű, mint ahogy hangzik, sőt némi szerencse is kellett a győzelemhez.
A pénteki nyitónapon három rövidebb etap várt a motorosokra, ezalatt egy apró hiba is felütötte a fejét a Laller Racing Dakar Team-nél. Az itiner hajtásával akadtak kisebb gondok, és mivel gyári alkatrész nem állt rendelkezésre a helyszínen, így ez a probléma a befutóig elkísérte Lallert. Ezenkívül viszont minden jól alakult, a pálya és a szervezés is kifejezetten tetszett a pilótának:
„A veszprémi lőtéren mentünk, hasonlóan a Hungarian Baja-hoz, ám itt az elzárt részt is bírtokba vehettük. A két-két mért szakasz közé a szervezők beiktattak egy szervizmegállót is, így telt el a szombat. 12 km aszfaltminőségű úton kezdtük a napot, aztán jött a lőtér kétszer 60 majd dupla 40 km-el. Volt itt minden, ami csak szükséges egy jófajta teszthez: murva, kő, sziklás terep és sáros erdei szakasz is. Az idő szuper volt, a helyszín egy élmény, nagyon jól éreztem magam!”
Ezekután következett a vasárnap, ami egy-két kisebb malőrt leszámítva szerencsésen alakult. Így a lélekben már Dél-Amerikába tartó Laller győzelemmel zárta a hazai versenyévet:
„A 120 kilométernyi zárószakaszok is a lőtéren zajlottak, és akadt egy-két hely, ami elég tréfásnak bizonyult. Egyszer elcsúsztam, sőt pereceltem is, de ezt leszámítva végig nagy kedvvel motoroztam. Kerék Balázzsal folyamatosan meccsben voltunk a dobogóért, sajnos ellenfelem feladni kényszerült a futamot, a versenyt sokáig vezető Hodola Ricsi pedig defekt miatt esett ki. Így, ha némi szerencsével is, de elsők lettünk a Raid of the Champions-on, aminek nagyon örülök! Számunkra azonban a legfontosabb az éles menetpróba volt, és külön öröm, hogy ezt jó pályán, remek ellenfelek között tehettük!” - zárta mondandóját Laller. -EB győztes Horváth Lajos pályafutásának eddigi legnagyobb kihívása. A váci versenyző bi
A következő megálló már a 40. jubileumi Dakar lesz, ami a FIM zakodva tekint a jövőbe, és bízik benne, hogy az elvégzett munka meghozza a gyümölcsét!