1. szakasz (január 2.): Az első nap rövid mért szakaszán Nasser Al-Attiyah volt a leggyorsabb a Toyotával, mögötte Xevi Pons végzett. A favoritnak tartott Peugeot-k nem végeztek dobogón, Carlos Sainz panaszkodott is a Toyotának kedvező új szabályokra. A motorosok között a megszokott sztárok helyett Xavier de Soultrait indított legjobban.
2. szakasz (január 3.): Sebastien Loeb átvette a vezetést Al-Attiyah-tól az autósok között, Giniel de Villiers a másik Toyotával harmadik. A motor kategória címvédője, Toby Price megnyerte a szakaszt és szintén élre ugrott.
3. szakasz (január 4.): Nasser Al-Attiyah nap közben átvette a vezetést, de később a gyorsaságin eltörte kerekét, és mint később kiderült, fel kellett adnia a versenyt. De Villiers is hibázott, így az első három helyen három Peugeot kötött ki, Loebbel az élen – Al-Attiyah személyében elköszönt az egyetlen pilóta, aki esélyesnek tűnt a megszorongatásukra. Az új UTV kategória éllovasait, Tom és Tim Coronelt átsorolták az autók versenyébe. Joan Barreda győzött és élre ugrott a motorosok között.
4. szakasz (január 5.): A második helyen álló Carlos Sainz ugyancsak kiesett, Peterhansel vezetett, bár a szakaszt Despres nyerte. Toby Price KTM-jével bukott, így biztossá vált, hogy olyan versenyző nyer a motorosok között, aki még sosem ünnepelt Dakar-sikert. Ezúttal Barreda állt legjobban, bár a gyorsaságit ismét egy új név, Matthias Walkner nyerte.
5. szakasz (január 6.): Az autósok között Loeb szakaszgyőzelmével sem tudta átugorni Peterhanselt, a motorosok között azonban nagy fordulat történt: Barreda (és néhány hondás márkatársa) illegális tankolás miatt egyórás büntetést kapott. Sam Sunderland került az élre, aki innentől át sem engedte a vezetést másnak. A quad kategóriát Simon Vitse, a kamiont Gerard de Rooy vezette féltávnál. Az esőzések miatt rövidíteni kellett a szakaszt.
6. szakasz (január 7.): A nem csillapodó időjárás miatt törölték a szombati programot, a mezőnynek így két pihenőnap állt rendelkezésére.
7. szakasz (január 9.): Peterhansel és Loeb elkezdett elhúzni a többi autótól, kettőjük különbsége azonban csak 2 perc volt. Ricky Brabec személyében a hatodik különböző versenyző nyert a motorosok között a hatodik tényleges szakaszon. Sergey Karyakin először szerzett részsikert a quadosok között, mellyel átvette a vezetést is: a hét során végig megőrizte előnyét.
8. szakasz (január 10.): Peterhansel és Loeb napja sem volt tökéletes, de a WRC-legenda átvette a vezetést. Barreda elsőként nyert két szakaszt motorral, de egyórás büntetése miatt esélytelen volt a győzelemre. A kamionok között két Kamaz is megelőzte de Rooy-t.
9. szakasz (január 11.): Újra törlik a napi programot az ítéletidő miatt. Egy földcsuszamlás miatt kedd este számos egység nem tudott beérni a táborba.
10. szakasz (január 12.): Stephane Peterhansel egy motorossal ütközött: Simon Marcic eltörte a lábát, de a baleset rosszabbul is végződhetett volna. Az eredményjelző tanúsága szerint Loeb nagyszerű felzárkózással, Despres-t a szelektív végén megelőzve megnyerte a napot: Peterhanselnek azonban visszaadták az időt, melyet a motoros mellett töltött a mentőegység megérkezéséig, így mégis ő lett a szakaszgyőztes, és éllovas maradt 8 perces különbséggel. A napok óta stabil ötödik Mikko Hirvonen egy kamionnal ütközött és veszített több órát. A motorosok csütörtökje sem volt eseménytelen: a második helyen álló Pablo Quintanilla szédülés miatt kiszállt, Sunderand előnye fél órára nőtt.
11. szakasz (január 13.): Loeb megnyerte a szakaszt, de csak minimális különbséggel Peterhansel előtt – az utolsó versenynap rövid, 64 kilométeres mért távja már nem sok lehetőséget biztosít a fordításra. Sunderland fél órával vezette a motor, Karyakin több mint egy órával a quad, Eduard Nikolaev 17 perccel a kamion kategóriát: nekik is már csak be kellett futniuk szombaton.
12. szakasz (január 14.): A rövid utolsó szakaszon már nem történik érdemi változás: Peterhansel pályafutása 13., Sunderland és Karyakin első, Nikolaev pedig második győzelmét szerzi a Dakar Ralin.