DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Tereprali (TR)

Kordáékat ismét utolérte a balszerencse

A Duna Aszfalt Kupa utolsó kilométerein egy műszaki hiba fosztotta meg Korda Eriket és Csató Attilát az abszolút második helytől, a Korda Racing csapata azonban az autós és a motoros értékelésben is legjobb magyarként zárta a szezonnyitót.

A Duna Aszfalt Kupa befejező napján ugyan csak egyetlen szelektív szakasz várt a mezőnyre, azonban az utolsó 110 kilométer sok fordulatot tartogatott még az élmezőny számára is. A szombat este három dobogós helyezettje, köztük egyedüli magyarként Korda Erik és Csató Attila komolyan gondolta, hogy vasárnap átalakítja a sorrendet. A címvédő Lukaszewski hatalmas hajrával megelőzte Miroslav Zapletalt és megvédte címét a Duna Aszfalt Kupán és a táv első felében a Korda Racing HRX Fordjának legénysége számára is felcsillant a remény a nemzetközi értékelés második helyére, azonban az utolsó kilométerek nem várt fordulatot hoztak és végül elúszott a harmadik hely.

KR_BUGAC16_D3_03



„Billyvel azt találtuk ki a mai napra, hogy vasárnap ráteszünk még egy lapáttal a szombati délutáni tempónkra és bár én valamiért én nem éreztem jónak, Billy nyugtatott, hogy minden rendben, jól haladunk.” – kezdte visszaemlékezését Korda Erik az utolsó nap eseményeire. „És valóban neki volt igaza, mert a táv felénél már megközelítettük az előttünk rajtolót és mint később kiderült egy perccel voltunk gyorsabbak Zapletalnál. Ekkor már tudtuk, hogy előre léphetünk, azonban 15 kilométerre a szakasz céljától eltört a féltengelyünk, ami aztán szétverte a féket, megpecsételve a sorsunkat. Nagyjából 40 km/h-s tempóval valahogy „hazahoztuk” az autót, de amit a célig átéltünk senkinek nem kívánom, mert szinte lépésben haladva is mindenhol leestünk az útról. Elmondhatatlanul csalódott vagyok, hogy megint utolért minket a balszerencse, emiatt most egy második helyet kellett a negyedikre cserélnünk. Némi vigaszt jelent, hogy a magyarok versenyzők között így is mi végeztünk az élen. Ma még talán rágódunk egy kicsit a balszerencsénken, de holnaptól már csak a következő futamra összpontosítunk.”

KR_BUGAC16_D3_06

A motorosok honi versenye még nagyobb Kordás fölényt hozott, hiszen a csapat motorosai kisajátították az első öt helyet. Az élen az első motoros tereprali versenyén rajt-cél győzelmet arató Linninger Patrikkal, akit a quados Heiszer Károly és a szintén két keréken nyargaló Kuba Richárd követett. A negyedik hely Tóth Attilának, az ötödik Gyabronka Bencének jutott Bugacon.

„Egy kicsit azért csalódott vagyok, hogy végül nem sikerült felállni az EB értékelésben is a dobogóra, de egy szavam se lehet, hiszen egy nagyon jó motorral és egy nagyon jó csapattal versenyezhettem végig a hétvégét. A magyar bajnokságot sikerült megnyerni, kezdésként aligha kívánhattam volna ennél többet. Egy remélhetőleg szép és hosszú út elején tettem most meg az első lépéseket. Az idei szezon első felét a tanulásnak szentelem, de mivel a barátkozás nagyon könnyen ment ezért már most bizakodva várom a következő, bábolnai futamot.”

KR_BUGAC16_D3_11

A II. Duna Aszfalt Kupa végeredménye:

Autósok – Nemzetközi abszolút

1.       Lukaszewski/Duhanik, BMW X1

2.       Zapletal/Momot H3 EVO

3.       Bialkowski/Kolodziej, H3 EVO

4.       Korda/Csató, HRX Ford (Korda Racing)

5.       Ourednicek/Pavulolk, H3 EVO…

Motorok – Magyar nyílt bajnokság:

1.       Linninger Patrik, KTM (Korda Racing)

2.       Heiszer Károly, Yamaha (Korda Racing)

3.       Kuba Richárd, KTM (Korda Racing)

4.       Tóth Attila, KTM (Korda Racing)

5.       Gyabronka Bence, Gas Gas (Korda Racing)

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: