Nyolc T1-es, egy T2-es, egy T3-as, egy TH-s és négy Challenge-es résztvevő – így néz ki a Hofeka Kupa nevezési listája, ha pusztán “statisztikai” szemmel nézzük. Más szempontból viszont a lista rendkívül izgalmas csatát ígér, hiszen legalább négy autó lehet esélyes a győzelemre, tehát látványos versenyre számíthatnak, akik kilátogatnak a nézői pontokra, például a versenyzők által annyira szeretett Homokbányához.
A nevezési lista élén természetesen a bajnokság éllovasát, Fazekas Károlyt találjuk. Mint korábban megírtuk, hiába vezet meglehetősen komoly előnnyel a kétszeres magyar bajnok, matematikai esélye még maradt a Fekete Antal – Tóth György kettősnek, tehát egyik duó sem veheti félvállról az utolsó bajnoki hétvégét.
Feketééknek ráadásul hátrafelé sem árt figyelni, hiszen köztük és Kordáék között 27 pont a különbség, tehát szélsőséges esetben az ezüstös pozícióban is lehet helycsere. Fodor Imre a tavalyi nagykállói versenyen a drámaian alakult utolsó szelektíven a vezető helyről esett ki a Forddal – idén nyilván szeretné kiküszöbölni a csorbát. Juhász Gábornak ez az első szezonja a terepraliban, és mindössze a harmadik verseny a Klement Mosquitóval, így számára egyelőre a tapasztalatszerzésen van a hangsúly azzal az autóval, amelyet tavaly a többszörös quados Dakar-győztes Josef Machacek vezetett ugyanezeken a pályákon.
Garamvölgyi Zoltánt az éve első két versenyén már láthattuk a tavaly Korda Erik által hajtott Nissan Qashqai-jal, most az utolsó felvonásra visszatér. A pilóta-navigátor-versenyrendezőnek ezúttal Kerék Balázs diktálja az itinert. Csak egy-egy futamon indult idén Apáthy Zoltán illetve Sebestyén Sándor, ráadásul Nagykállóban még egy közös pont lesz kettejükben: mindketten Nissannal indulnak. Ez Apáthytól nem meglepetés, a túrkevei pilótától viszont annál inkább, valószínűleg a lengyel 4xDRIVE csapat egyik autójáról, tehát az idén a magyar versenyeken többször feltűnő Lukasz Lechowicz vagy Tomas Piec Navarájáról van szó.
Két olyan visszatérőnk is van, akik idén még egyáltalán nem versenyeztek: Varga Imre és Sólyom Olivér is rajthoz áll a Hofeka Kupán. Utóbbi csapatának kommünikéje szerint annyira szereti a nagykállói versenyeket, hogy bár a HAWKING nincs kész, inkább elővették a régi, gyengécske HAWKIA-t, semminthogy kihagyják a dél-nyírségi száguldást.
Ami a hiányzókat illeti, a helyi szurkolók körében (is) roppant népszerű cseh Hummer-armada ezúttal nem képviselteti magát Nagykállóban, s ezt különösen a bajnokság negyedik helyén álló Tomas Ourednicek sajnálja nagyon. Ő igen szívesen emlékszik vissza Nagykállóra, hiszen tavaly itt szerezte meg élete első dobogós helyezését. Hangodi Zoltán ralikrosszos elfoglaltsága miatt kénytelen kihagyni a versenyt.
A TH kategóriában nem lesz ellenfele a raliból jól ismert, és már némi terepralis tapasztalattal is rendelkező Osváth Péter – Farnadi Ágnes párosnak, akiket egy Toyota volánjánál láthatunk. A Challenge kategóriában egy nagylelkű felajánlás folytán ezen a versenyen ingyenes a nevezés, és négy páros élt is a lehetőséggel. Nyaka Zoltánékat, a Terepes Csajokat, Németh Gáborékat és Kéry Szilveszteréket is láthatjuk majd a dél-nyírségi pályákon, sajnálatos viszont, hogy új arcok nem lesznek az utánpótlás kategóriaként létrehozott CH-s mezőnyben.
A Hofeka Kupa péntek délután 14 órakor kezdődik egy a nézők számára is nyilvános teszttel a nagykállói homokbányában, majd 16:30-tól rajtpartival folytatódik a Szabadság téren. Ezután jön a lényeg: szombaton öt, vasárnap pedig négy szelektívet kell teljesítenie a versenyzőknek. A viadal vasárnap délután 16:15-kor ünnepélyes díjkiosztóval zárul a Szabadság téren.