DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Tereprali (TR)

Balszerencse fosztotta meg Kordáékat a győzelemtől

Egy filléres alkatrész fosztotta meg Korda Eriket és Csató Attilát az Euro-Tools Kupa győzelmétől, hiába nyerték sorra a szelektív szakaszokat és építettek fel több mint egyperces előnyt az élen, a szombati nap végén le kellett mondaniuk a győzelemről.

Fantasztikus formában érkezett Bábolnára, a Tereprally Bajnokság idei negyedik állomására a Korda Racing párosa, Korda Erik és Csató Attila, hiszen már a pénteki 5 kilométeres szakaszon nyolc másodperces előnyre tettek szert üldözőikkel szemben. A páros lendülete a szombati napra is megmaradt, a nyitószakaszon ugyan a Fekete/Tóth kettős még tartotta a lépést a HRX Forddal, másodperce azonos idővel érkezetek célba, ezt követően azonban Erik és Billy már szólóban folytatta a szakaszgyőzelmek aratását és sorozatban már a hatodiknál jártak, amikor jött a nem várt drámai fordulat, a nap befejező szakaszán váratlanul megállt a HRX Ford. 



„Nehéz lenne szavakba öntenem azt, amit akkor éreztem, amikor megállt az autó” – kezdte visszaemlékezését Korda Erik. „Valamiért az égiek most nem akarták, hogy mi ünnepelhessünk, pedig végre összeállt minden. Nagyon jól ment az autó, nekem is nagyon feküdt a HRX és a pályák is, jöttek sorra az eredmények, úgy tűnt nincs nálunk most gyorsabb, de a szombati nap végén eltört az áramtalanító saru és megállt az autó a pályán.” 

Mivel a szervizcsapat a nap végén néhány perc alatt kijavította a hibát, Erikék vasárnap visszaálltak a versenybe, hiszen a végelszámolásnál minden pont jól jöhet. „Sok tétje nem volt már számunkra a vasárnapi napnak a kétórás büntetés után, mivel az ötödik helyről már csak akkor tudtunk volna előrébb jönni, ha valaki nagyot hibázik. Tét nélkül autókáztunk egy kicsit és megpróbáltuk folytatni a felkészülést az évad legfontosabb versenyére, a háromszoros szorzójú Hungarian Bajara. Ha már mindenképp meg kellett ennek történnie, akkor jobb is hogy most történt meg, mert így is az ötödik helyet szereztük meg. Igaz ez már a második eset az idén, hogy egy filléres alkatrész hibája miatt szálltunk ki a harcból úgy, hogy a verseny egészét tekintve messze mi szereztük a legtöbb szakaszgyőzelmet, de talán még nincs minden veszve. Hátravan még két verseny, melyeken 100 pontot lehet gyűjteni, ameddig a legkisebb esélyünk is megvan a bajnoki címre, harcolni fogunk érte.” 

Az Euro-Tools Kupa végeredménye:

1.       Fekete/Tóth, Toyota Hilux 2:58.40

2.       Fazekas/Szenáki, BMW X6 +2.42 mp

3.       Ourednicek/Vaculik, H3 +2.45

4.       Fodor/Mesterházi, Ford Ranger +3.08 

5.   5.       Korda/Csató, HRX Ford +1:54.13

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: