A szokásoknak megfelelően egy rövid, alig 10 kilométeres szelektív szakasszal hangolódott a Gyulai Várfürdő Kupa nemzetközi mezőnye a magyar bajnokság idei harmadik és az FIA CEZ kupa szezonbeli ötödik állomására. Két balszerencsés verseny után a Korda Racing versenyzői, Korda Erik és Csató Attila úgy érkezett Gyulára, hogy egy sorozatot megszakítana, egy másikat pedig tovább folytatna. A páros számára pedig aligha indulhatott volna jobban közös karrierjük első fejezete, hiszen mindkét célkitűzést sikerült teljesíteni: a bugaci és a sárvári balszerencsés kezdtet után most minden rendben volt a nyitószakaszon, Korda Erik így sorozatban immár 10. szakaszgyőzelmével az élre állt az összetettben.
„Végre minden összeállt!” – mondta lelkesen Korda Erik a pénteki nap végén, aki a Gyulai Várfürdő Kupa prológján sorozatban már a 10. szakaszgyőzelmét ünnepelhette. „Az autó új gátlókat kapott erre a versenyre és eddig úgy érzem, hogy nagyon jól sikerült a fejlesztés, nagyon tetszett az autó mozgása. Az első két verseny sok gondunk volt a fékekkel is, most úgy tűnik már ez is rendben van, Billy pedig kiválóan segített az autóban, hamar meglett a közös összhang. Azt hiszem ebben most nem volt több, sikerült jól eltalálnunk a féktávokat és a győzelem után nagyon örülünk, hogy végre nem a mezőny hátsó feléből kell megkezdenünk a felzárkózást. Messzemenő következtetéseket nem vonunk le a mai eredményekből, az igazi verseny holnap kezdődik, de úgy érzem jó úton haladunk. Nagyon örülök, hogy sorozatban már 10 szakaszgyőzelmünknél járunk és holnap is azon leszünk, hogy ez a sorozat ne szakadjon meg, de most már inkább a verseny végén szeretnénk győzelmet ünnepelni!”
A prológ eredménye alapján az első öt helyezett páros ezúttal is megválaszthatta szombati rajtpozícióját, Korda Erik szakaszgyőzelmének köszönhetően utolsóként választhatott, miután holnap elsőként vághatnak neki a pályáknak. ”Szombaton nagy porra számítunk, ezért döntöttünk úgy hogy elsőként vágunk neki a napnak.” – zárta szavait a pilóta
A Gyulai Várfürdő Kupa állása:
- Korda Erik/Csató Attila, HRX Ford 4:37.0
- Fazekas Károly/Szenáki László, BMW X6 +11.0
- Tomas Ourednicek/Pavel Vaculik (XZ) +28.0
- Fekete Antal/Tóth György, Toyota Hilux +30.0
- Josef Machacek, Buggy +40.0
- Szalay Balázs/Vörös Ferenc, Opel Mokka +44.0…