Pedig így sem keltettek éppen kicsi feltűnést. 2013 a 2,4 literes, V8-as motorokkal fejeződött be, ám a következő szezonban egy merőben új éra kezdődött, az 1,6 literes hibrid-turbómotorok időszaka. Ezzel megkezdődött a Mercedes uralkodása, ami azóta is tart. 2014 óta kizárólag a német gyári istálló nyerte meg az egyéni és a gyártói világbajnoki címet is.
Ebből az első három évben, valamint a legutóbbi két szezonban feltűnő könnyedséggel. 2014-ben már az első pillanattól látszott, mennyire brutális erőfölénybe került a Mercedes, hat futamgyőzelemmel indították a szezont az Ezüst Nyilak, ezekből öt kettős győzelem volt (a szezonnyitón Lewis Hamiltont technikai hiba fosztotta meg a célba éréstől, bizonyosan az is kettős siker lett volna).
Amikor a Mercedesnél ráébredtek, mennyire hatalmas fölényre tettek szert a mezőnyben, szándékosan és tudatosan visszafogták magukat, nehogy a túl nagy előnyük miatt esetleg visszahozzák a Formula-1-be a korábbi típusú erőforrásokat. Tehát nemhogy nem kellett nagyon kiélezniük a motorokat a sikerhez, hanem Toto Wolff utasítására többször is szándékosan erősen letekerték, hogy ne legyen akkora a fór az időmérőkön.
Paddy Lowe, aki a Mercedes akkori technikai igazgatójaként igazán belelátott a dolgok menetébe, most elismerte, a szezon nagy részében az Ezüst Nyilak szándékosan visszafogott motorteljesítménnyel autóztak és verték porrá így is a mezőnyt. A tizenkilenc futamból tizennyolcszor jött össze a pole-pozíció és tizenhat futamgyőzelmet aratott a Hamilton-Rosberg páros.
„Ott volt állandóan körülöttünk Bernie Ecclestone, aki megállás nélkül panaszkodott, hogy ezek az erőforrások borzalmasak, ez egy rémálom. Általános vélekedés volt köreinkben, hogy ha kiderült volna, hogy a Mercedes ennyire veszettül gyors és kiváló, akkor valamit tettek volna ellenünk” – emlékezett vissza Paddy Lowe a Beyond the Grid podcastjében a 2014-es évre.
„Rengetegszer okozott feszültséget csapaton belül, hogy mégis mennyire engedjük, hogy látszódjon, hogy jók vagyunk. Ráadásul az autó is remekül sikerült. Nem kizárólag a motor lett világverő, de borzalmasan jóra sikeredett a versenyautó aerodinamikailag is, bármelyik riválisénál jobban. Az a gép a motort leszámítva is bárki másénál jobban sikerült.”
„Az időmérő edzéseken soha nem tekertük feljebb a motort a Q2-re, kifejezetten nyugdíjas üzemmódban használtuk. A viták abból adódtak, hogy a Q3-ra milyen mértékben merjük feljebb csavarni a teljesítményét. Most is hallom, ahogy Toto mondogatta, hogy ez túl sok lesz, ez túl sok lesz! De ekkor én meg arra gondoltam, hogy ha mégsem szerezzük meg a pole-pozíciót, rettentően nagy balekok leszünk.”
„Úgyhogy mindig ment a matekolás, hogy el is végezzük megfelelően a feladatunkat és közben, őőő, nehogy rossz útra lépjünk. A szombat délutánok nagy részét ennek az eldöntése tette ki, valahol egészen kellemes csevegés, ha belegondolunk. Igen hosszú ideig tartott az ilyen mértékű előnyünk, 2014 legnagyobb részében a motorjaink soha nem üzemeltek teljes erővel” – ismerte el Lowe.
Milyen fölény rajzolódott volna ki akkor a Mercedes javára abban az évben, ha még az erőforrást is feltekerték volna úgy igazából?