A 2000 és 2004 közötti időszak a Ferrari és leginkább Michael Schumacher uralkodásáról maradt emlékezetes. A német legenda hetedik világbajnoki címének megszerzésének évében viszont akadt egy másik istálló, amely a megelőző szezonokban szinte semmit sem tudott felmutatni, ám 2004-ben kivágta a rezet.
A BAR istálló 1999-ben született meg a Tyrrell előző év végi felvásárlásának köszönhetően. Először Supertec, majd később Honda-motorokkal próbáltak eredményt elérni leginkább az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve-re építve, de néhány dobogós helyezésnél több nem sikerült, sőt, az átmeneti javulást követően az autó inkább visszafelé haladt a rangsorban.
2002-ben és 2003-ban már a pódium is csak álom maradt és egy-két apróbb jelet (például a 2003-as USA Nagydíj, amin Jenson Button huzamos ideig az élen is állt) leszámítva nem is igazán várhattuk, hogy nagy áttörés következik be. Márpedig megtörtént, a 2004-es téli teszteken ugyanis mindenki felhúzta a szemöldökét, amint látta a BAR-Honda hatalmas előrelépését.
A BAR 006-os rögtön az első tesztnapon odavert a mezőnynek (bár a Ferrari ekkor még csak a 2003-as versenyautójával volt jelen), Jenson Button 1,4 másodperccel futott gyorsabb kört, mint a második helyezett Marc Gene (a Williams tesztpilótája), a brit pedig megdöntötte a pályarekordot is (igaz, a téli teszteken futott időket nem tekintik hivatalosnak).
Furcsa módon így sem sikerült azonban versenyt nyernie az istállónak, ugyanis a Ferrari előjött legújabb rakétájával és nagyon csúnyán elporolta a komplett mezőnyt. Michael Schumacher 13, Rubens Barrichello két futamot nyert meg, a vörösök verhetetlennek bizonyultak. Ez volt a BAR-Honda nagy balszerencséje, ugyanis győzelem nélkül is nagy sikert könyvelhettek el, az összetett második helyét kaparintották meg.
Button tízszer állhatott dobogóra, ebből ráadásul hétszer úgy, hogy csak Ferrari-pilóta előzte meg a későbbi 2009-es világbajnokot. Az egyéni versenyben Button könnyedén lett harmadik (természetesen Schumacher és Barrichello mögött), tehát a téli teszteken történt kiváló eredmény valamilyen szinten visszaköszönt a teljes szezonban is.
HA a Ferrari nem lett volna, akkor Jenson Button és a BAR-Honda diadalmenetét láthattuk volna. De ott volt, így végül még a futamgyőzelem sem jött össze. Igaz, az összetett ezüst-, illetve egyéni bronzéremre így is büszke lehetett a korábban csak szenvedő gárda. Vajon az idei évben sikerül bármelyik istállónak egy ilyen mértékű, váratlan előrelépés? A Honda valószínűleg ilyen eredménnyel most is boldogan kiegyezne.