A Renault például folyamatosan odaszúr egyet legnagyobb riválisának, a Hondának, aki miatt megszakadt az együttműködésük a Red Bull-lal. Az energiaitalos alakulat ezzel szemben viszont felszabadultnak és optimistának tűnik a szezonkezdet előtt.
A Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko is pozitívan kezdte nyilatkozatát a Hondáról: „Rendkívül optimistává tesz minket ez a konfiguráció és a teljesítménynövekedéssel is elégedettek lehetünk. Az első alkalommal vethetjük be mi is a ’parti módot’!”
Az osztrák szakember szerint semmivel sem lesznek nagyobb hátrányban mint eddig: „A Honda motorja már alig van a Renault-é mögött. Ha összekapcsoljuk az adatainkat a japánokéval, akkor az látszik, hogy a Mercedes és a Ferrari környékén lehetünk. Természetesen ők sem alszanak, de ez a két csapat már olyan magas szinten van, hogy nem tud hatalmasat előrelépni. Bár csak 10 vagy 15 kW lehet a lemaradásunk, ez nem volt másképp a Renault-korszakban sem, ezt be lehet hozni.”
Marko elmondta, hogy csapata a legrosszabb eshetőségre is felkészült: „Óvatosnak kell lennünk, mert talán lesznek nehézségeink a megbízhatósággal. Lehetséges, hogy nem három motorral fogjuk befejezni a szezont. De ha úgy alakítjuk, akkor visszakerülhetünk az élre néhány pályán. Ez a tervünk, következetesen fogjuk felhasználni a motorbüntetéseinket, ha erre lesz szükség.”
„A kezdettől fogva a B kategóriában voltunk, 70 lóerő hiányzott az időmérőn. A versenypályák függvényében ez lehet kevesebb is, de az átlag mindig minimum 40 lóerős hátrány volt. Az adataink megmutatják, mennyit veszítünk az egyenesekben, és mennyit nyerünk a kanyarokban. Amikor a Ferrari erőforrása a csúcson járt, a differencia több, mint hatalmas volt” – idézte a tavalyi év nehézségeit Marko.