DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

Retro – A Schumacher-Hill csata harmadik fejezete

Michael Schumacher és Damon Hill vb-csatája 1995-ben, Silverstone-ban ütközésben csúcsosodott ki, de a páros Monzában is közelről megismerhette a másik autóját.

David Coulthard, Gerhard Berger, Jean Alesi, Michael Schumacher, Damon Hill - mindannyian nyerhettek volna 1995. szeptember 10-én, az Olasz Nagydíjon, de bizonyos okokból mindannyiuk versenye véget ért, mielőtt kihasználhatták volna győzelemre esélyes autóik képességeit. A monzai kavalkád első áldozata a pole-pozíciót elhódító skót lett, aki amatőr hibát vétett a felvezető körön megpördült az Ascari-sikánból kigyorsítva, és a kavicságyban ragadt.

Mire azonban a dühös Williams-pilóta visszaért a bokszba, pattanhatott is vissza az autóba: a futam első körében ugyanis többen összetörték autójukat az általa felhordott poron a sikánnál, a roncsok eltakarításának idejére pedig a versenybíróság elrendelte a futam leállítását. Coulthard ezt kihasználva beülhetett a Damon Hillre beállított, tartalék FW17-esbe, és visszavehette első rajtkockáját Schumacher és Gerhard Berger előtt.

Öröme azonban nem tartott sokáig: a 13. körben újfent kicsúszott, ezúttal a Roggiában, immáron véglegesen. A vezetés Gerhard Bergerre szállt, az események azonban mögötte zajlottak igazán: a világbajnoki címért harcoló Schumacher-Hill páros közvetlen közelről követte egymást, amikor Taki Inoue lekörözése közben a brit besokallt, és a sokat látott Roggia-sikánnál belecsúszott a Benettonba.

Mindkét autó a kavicságyba csúszott, Schumacher pedig dühtől tajtékozva rohant oda ellenfeléhez, számon kérni őt a hibáért - a pályabírók azonban hamar elrángatták onnan a címvédőt. Ennek következtében olyan sorrend alakult ki az élen, amely 1988 óta nem: két Ferrari vezetett Monzában! Amikor a tifosi kezdte elhinni, hogy hét év után újfent kettős győzelmet ülhet a Scuderia hazai pályán, a második helyre visszaeső Gerhard Berger bizarr incidens áldozata lett.

Csapattársa, Jean Alesi autójáról ugyanis leesett egy fedélzeti kamera, amely tönkretette az osztrák bal első felfüggesztését. Az avignoni így is karrierje és szezonbeli második sikeréig autózott, amikor nyolc körrel a vége előtt bekövetkezett a dráma: megadta magát alatta a Ferrari! Így akárcsak Silverstone-ban, a minden kalamajkából kimaradó Schumacher-csapattárs, Johnny Herbert húzta be a győzelmet, a szezonban először pódiumra álló Mika Hakkinen, valamint a karrierje első dobogós helyezését szerző Heinz-Harald Frentzen előtt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: