Christian Klien 1983. február 7-én született az ausztriai Hohenemsben. Az osztrák már gyerekkorában elhatározta, hogy autóversenyző szeretne lenni: nem egyedülálló módon őt is Ayrton Senna inspirálta ebben, akivel egy viadal során személyesen is találkozott. 1996 és 1998 között gokartokkal versenyzett, első évében rögtön svájci bajnok is lett.
1999-től lépett be a valódi versenyautók világába, s a sikerek ezúttal sem kerülték el: 2001-ben Rosberg csapatában harmadik lett a Formula BMW ADAC bajnokság összetettjében, egy évre rá pedig bajnok lett a Formula Renault 2000 Germany szériában. 2003-ban már a Formula-3-ban nyomta a gázt a fiatal pilóta, ahol négy futamot megnyerve másodikként zárta a szezont, majd megnyerte a zandvoorti Marlboro Masters elnevezésű versenyt.
2004-ben következett aztán az igazi áttörés Klien számára: a szintén osztrák Red Bull támogatásával leigazolta őt a Jaguar Formula-1-es csapata. Társa a már néhány éves tapasztalattal bíró Mark Webber volt, akivel szemben alul is maradt házon belül, ugyanakkor ő volt az első, aki elmondhatta magáról, hogy csapattársként legyőzte az ausztrált időmérő edzésen. Első pontjait a Belga Nagydíjon szerezte: a Spában bezsebelt hatodik helyért járó három egység volt az összes ponttermése abban az idényben.
Az évad végén a Red Bull felvásárolta a Jaguart, vezető pilótának pedig David Coulthardot szerződtették. Kliennek az energiaitalosok másik pártfogoltjával, Vitantonio Liuzzival kellett küzdenie a másik autóért: végül az illetékesek úgy döntöttek, hogy az osztrák és az olasz felváltva állhat rajthoz a futamokon. Klien két pontszerzéssel kezdte a 2005-ös esztendőt, majd kanadai visszatérése alkalmával ismét nyolcadik lett.
Onnantól kezdve már az osztrák lett Coulthard állandó társa, a Hungaroringen pedig elszenvedte F1-es karrierje talán leglátványosabb balesetét: Klien a rajt után, az első kanyarban mutatott be egy szaltót. A szezont végül kilenc szerzett pontjával a 15. pozícióban zárta, míg rutinos kollégája a 12. helyen végzett az összetettben.
A 2006-os idénynek is a Coulthard, Klien duóval vágott neki a Red Bull (Liuzzi a Toro Rossónál kapott lehetőséget), s a fiatal versenyző pontszerzéssel nyitotta az évet Bahreinben. Ezt követően azonban sorozatos kiesések következtek, s bár Németországban újfent nyolcadik tudott lenni, az évad utolsó három versenyére lecserélte őt a csapat Robert Doornbosra.
Klien ezt követően a Honda teszt- és tartalékversenyzője lett a Formula-1-ben, majd 2008-ban ugyancsak ezt a szerepkört töltötte be a BMW-nél. Utoljára 2010-ben kapott bizonyítása lehetőséget a száguldó cirkuszban: akkor a Hispania színeiben a beteg Szakon Jamamotót helyettesíthette Szingapúrban, valamint később Brazíliában és Abu Dhabiban is.
Bár az F1-ben azóta nem tűnt fel az osztrák, más versenyszériákban több sikert is el tudott érni. 2008-ban leigazolta őt a Peugeot Le Mans-i alakulata, amelynek színeiben Franck Montagny és Ricardo Zonta oldalán harmadik lett a legendás 24 órás viadalon. Később más sorozatokban is feltűnt, 2013-ban például az AutoGP-ben, éppen Kiss Pál Tamás csapattársaként, tavaly pedig a WEC első fordulóin szerepelt a ByKolles csapatát képviselve. A mai napon krisztusi korba lépett, egykor többre hivatott pilóta számára azonban alighanem már csak a levezetés maradt hátra a pályafutásából.