Ezek voltak május 22. legizgalmasabb F1-es hírei az elmúlt 18 évben.
2014: Lewis Hamilton szerint ő sokkal éhesebb a sikerre, mint Nico Rosberg, mivel máshonnan jöttek, és neki sokkal jobban meg kellett küzdenie mindenért az életben, ami jobb versenyzővé tette. „Én Stevenage-ben nőttem fel apám kanapéján, amíg Nico Monacóban különféle yachtokon és hotelekben flangált. Ezért én sokkal éhesebb vagyok a sikerre, mint ő” – mondta.
2013: Bernie Ecclestone sokadszorra is a gyorsan kopó gumiabroncsok himnuszát zengi, dicsérve a Pirelli munkáját, amely kérésére olyan F1-es gumikat gyártott, amelyek nem bírják végig az egész versenytávot. Bernie szerint ez egyrészt jót tesz a show-nak, másrészt a pilótáktól is nagyobb figyelmet követel meg, mivel így csak az győzhet, aki az eszét is megfelelően használja.
2012: A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo szerint a Spanyol Nagydíjon látottak megmutatták, hogy a Scuderia új fejlesztései beváltak, és innentől a saját kezükben van a sorsuk a világbajnoki címért zajló csatát illetően. Fernando Alonso hazai futamát a 2. helyen zárta Pastor Maldonado Lotusa mögött.
2011: A Lewis Hamilton (McLaren) által kitartóan üldözött Sebastian Vettel nem tört meg a nyomás alatt, és célba hozta a Red Bullt az első helyen a Spanyol Nagydíjon, az évi negyedik győzelmét megszerezve ezzel. A dobogó harmadik fokára Hamilton csapattársa, Jenson Button állhatott fel megelőzve Mark Webber Red Bullját, míg az 5. helyezett Fernando Alonso (Ferrari) már kört kapott.
2009: Bernie Ecclestone figyelmezteti a Ferrarit, hogy komoly jogi következményekre számíthatnak, amennyiben fenyegetésüket beváltva távoznak az F1-ből és nem lesznek ott a 2010-es rajtrácson, mivel jelenleg érvényes szerződésük van az FIA-val és a FOM-mal.
2008: Max Mosley először mutatkozott nyilvánosan azok után, hogy a brit sajtó által közszemlére tétetett botrányos szexvideója. Az FIA-elnök a Monacói Nagydíj csütörtöki napján tett egy rövid látogatást a depóban, de helyszíni beszámolók szerint végig lehajtott fejjel, lefelé biggyedő szájjal közlekedett, és nem volt hajlandó nyilatkozni senkinek.
2007: Norbert Haug, a Mercedes motorsport-igazgatója szerint nem Lewis Hamilton a Monacói Nagydíj fő esélyese. A szakember szerint hiba lenne máris így emlegetni az újoncot, bármennyire is jól sikerült bemutatkozása az F1-ben.
2006: Flavio Briatore nem tart attól, hogy rossz hatással lesz csapatára, a Renault-ra Fernando Alonso év végi távozása. Bár ő nem tartja a legjobb döntésnek a spanyol pilóta szempontjából, hogy a McLarenhez igazolt, úgy gondolja, hogy a Renault-nak jót fog tenni a változás, ami további sikerek felé mozdíthatja el őket. Az olasz annak ellenére nyilatkozott így, hogy Alonso vezetésével zsinórban második vb-címük felé meneteltek épp.
2005: Kimi Raikkönen (McLaren) minimális, 83 ezredmásodperces különbséggel elhappolta a monacói pole-pozíciót Fernando Alonso (Renault) elől. Ők ketten kiemelkedtek a mezőnyből, a harmadik helyezett Mark Webber (Williams-BMW) hátránya már 1,333 másodperc volt.
2004: Jarno Trulli (Renault) egy fantasztikus, 1:13.985-as monacói körrekorddal megszerezte pályafutása első F1-es pole-pozícióját. Az időmérő edzést a második helyen ugyan Ralf Schumacher (BMW Williams) zárta, ám ő váltócseréje miatt tízhelyes rajtbüntetést kapott, így Trulli mellől végül Jenson Button (BAR Honda) indulhatott az első sorból. A kvalifikáció a Michelin abroncsaival felszerelt autók fölényét hozta, Michael Schumacher csak 5. lett a Bridgestone-nal futó Ferrarival.
2003: Michael Schumacher kapta a Lorenzo Banzini-díjat, amelyet ezen a napon vett át a Ferrari tesztpályáján, Fioranóban. Az olasz legenda az 1967-es Monacói Nagydíjon veszítette életét, miután egy bukás következtében kigyulladt autójában ragadt. A róla elnevezett díjat hagyományosan az év legtöbbet fejlődött pilótájának ítélik oda, ám ebben az évben kivételt tettek, és az Osztrák Nagydíjon történt tankolásos tűzesetet szerencsésen túlélő Schumachert díjazták. Az emlékserleg átvételekor a német klasszis tréfásan megjegyezte: „Valójában én úgy tekintek magamra, mint egy pilótára, aki még mindig folyamatosan fejlődik” – utalva rá, hogy ha a legtöbbet fejlődött pilótát keresték, akkor sem feltétlenül került rossz helyre a trófea.
2002: David Coulthard szerint Michael Schumacher jobban tenné, ha őszinte lenne. A skót semmi kivetnivalót nem talál abban, hogy Rubens Barrichello a Ferrari csapatutasítására átengedte a győzelmet német csapattársának az Osztrák Nagydíjon, azt viszont az ő gyomra már nehezen tudja megemészteni, hogy Schumacher ezek után még képes csapata védelmére kelve úgy nyilatkozni, hogy náluk nincs első és második számú pilóta.
2001: A Ferrari egyazon napon mindkét pilótájával szerződést hosszabbított, így biztossá vált, hogy Michael Schumacher legalább 2004, míg Rubens Barrichello legalább 2002 végéig a Scuderia alkalmazásában marad.
2000: A Minardi leigazolta az ekkor még az FIA F3000-es bajnokságban versenyző Fernando Alonsót, ezzel táptalajt adva azoknak a híreszteléseknek, melyek szerint a spanyol Telefonica cég felvásárolná a faenzai székhelyű F1-es csapatot. A külföldi szaksajtó szerint a spanyol tehetség leigazolása is egy erre utaló jel lehet.
1996: David Coulthard (McLaren) zárta az élen a szezonközi tesztet az esőtől áztatott silverstone-i pályán. A skótot Martin Brundle követte a 2. helyen a Jordannel, miközben a vb-éllovas Damon Hill ezúttal csak az 5. legjobb időeredményt érte el.